Schaakvereniging de Toren is in 1984 opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot een vereniging met ongeveer 40 leden.
De Toren richt zich op Arnhem Zuid, we zijn dus een jonge schaakclub.

Belangrijk vinden we dat er een goede sfeer heerst en dat schakers op ieder niveau zich bij ons thuis voelen.

Lidmaatschap en contributie
Heeft u interesse om gezellig te komen schaken in clubverband dan bent u bij Schaakvereniging de Toren aan het goede adres. U kunt eerst enkele weken komen proefschaken om vervolgens te beslissen of u lid wilt worden van onze vereniging.

Het lidmaatschap van onze vereniging is voor senioren inclusief de bondsafdracht € 100,- per jaar
Senioren die hoofdlid zijn bij een andere schaakvereniging (dubbelleden) betalen € 60,- per jaar

Extra informatie over onze vereniging vindt u onder aan deze bladzijde.

Voor vragen over het lidmaatschap kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers klik hier.

Wij spelen op de volgende locatie:

Senioren
Boerderij 'De Steenen Camer'
Hannesstraatje 2a
Arnhem, Elderveld
Speelavond: Maandagavond is de zaal open omstreeks 19.20uur de aanvang is 19.45 uur

Grotere kaart weergeven

De aanvangstijden voor zowel de senioren heeft uitsluitend betrekking op de interne competitie. Voor externe competitie tijden dient u de Schaakbond te raadplegen.

De gegevens van Schaakvereniging De Toren:

Correspondentieadres:
Schaakvereniging De Toren
Kortlandplaats 15,
6843 HZ Arnhem

Banknaam: ING BANK NV

Rekeningnummer:

IBAN:                                      NL36INGB0006364318
t.a.v:                                       Schaakvereniging De Toren

Handelsregister:                    Schaakvereniging De Toren KvK-nummer: 40123001

De statuten van onze vereniging kunt u hier inzien: Statuten Schaakvereniging De Toren

Lidmaatschap opzeggen
Statutair is geregeld dat het lidmaatschap van SV de Toren loopt van 1 september tot 1 september.
Opzeggen van het lidmaatschap kan aan het einde van het verenigingsseizoen met inachtneming van een opzegtermijn van 4 weken.
Opzegging dient uiterlijk voor 1 augustus te geschieden.
Dit dient schriftelijk of per mail te geschieden bij de secretaris van de vereniging.

Extra Informatie

Schaakvereniging de Toren heeft op dit moment ongeveer 40 leden. Onze interne competitie is op maandag avond en start om 19.45 uur in de Steenen Camer, in een gedeelte van een monumentale Saksische boerderij uit 1848. Dit ligt aan de Drielsedijk op ongeveer één kilometer afstand van het multifunctionele stadion Gelredome, naast het pannenkoeken restaurant in het Hannestraatje 2A te Elderveld. In deze sfeervolle omgeving worden de verschillende schaak activiteiten ondernomen, deze zijn ook terug te vinden in de agenda op de site:

• Interne competitie
    De leden zijn opgesplitst in drie groepen ingedeeld op sterkte. Deze competitie bestaat uit vier rondes van zeven wedstrijden. De vier ronde winnaars bepalen aan het eind in een onderlinge competitie de uiteindelijke winnaar van de groep.
    De speeltijd is twee uur per persoon, voor jeugdige spelers is het mogelijk om dat in te korten.
  • Beker
    Iedereen wordt ingedeeld voor de beker. In zes ronden wordt de beker winnaar bekend. Deze rondes worden niet op een vaste avond gespeeld, maar de spelers kunnen onderling bepalen wanneer ze gaan spelen en hebben hier een periode van vijf weken voor.
  • Rapid
    De rapid competitie wordt gespeeld op drie verschillende avonden. De bedenktijd is 20 minuten per persoon en op één avond worden er vier ronden gespeeld, waarbij het Zwitserse systeem wordt toegepast
  • Snelschaken
    Het snelschaken vindt plaats op één speelavond met een speeltijd van vijf minuten per persoon. De spelers worden verdeeld over verschillende poules, tot twaalf spelers. In de poule speelt iedereen tegen elkaar. Daarna worden er weer poules gemaakt aan de hand van de uitslagen, waardoor er poules op sterkte ontstaan. De club kampioen komt uit hoogste poule.
  • Fisher random
    Deze competitie vindt plaats op één speelavond. De opstellingen worden van te voren vastgelegd. In vier ronden, waarbij het Zwitserse systeem wordt toegepast, met een bedenktijd van 20 minuten per persoon wordt de club kampioen bepaald.
  • Zomer competitie
    Gedurende de zomer wordt er ook geschaakt. Iedereen is welkom, ook spelers van andere clubs wat ook gebeurt. Een partij tussen twee spelers bestaat uit één pot snelschaken, vijf minuten per persoon, en een pot van één uur en drie kwartier per persoon. Er worden drie standen bij gehouden voor het snelschaken de gewone partijen en een combinatie klassement. Bij de indeling wordt gekeken naar sterkte en tegen wie er al gespeeld is. Wie veel komt maakt meer kans op de eindoverwinning.
  • Four Oaks
    Deze wedstrijd is altijd op de tweede pinksterdag en is open voor iedereen. Prijzen in overvloed en altijd afgesloten met een stevige pannenkoek van de buren. Gezelligheid is de belangrijkste ingrediënt van deze dag.

Naast deze interne activiteiten spelen we natuurlijk ook extern.  We zijn in diverse OSBO klassen vertegenwoordigd.

We zijn een actieve club die veel bezig is met schaakactiviteiten

Wil je meer weten over spelen bij onze vereniging, kom gerust even langs of stuur een email.