Na een langdurige ziekte is op Donderdag 24 november Reinier Heinz op 79-jarige leeftijd overleden. Door zijn ziekte kon Reinier de laatste weken niet meer komen schaken. Hij kwam altijd met een vrolijke blik in zijn ogen schaken. We gaan hem missen.

Uiteraard is het verlies van Reinier het grootst voor zijn vrouw Joke en kinderen en zijn naaste familie. Wij als schaakvrienden hebben een kameraad, en een teamgenoot  verloren. Met het overlijden van Reinier verliezen we een trouwe schaker en een warme persoonlijkheid. Reinier maakte makkelijk contact en had een grote belangstelling voor zijn clubgenoten. Hij leefde mee als het iemand eens tegenzat, en was altijd geïnteresseerd in zijn mede mens. Niet omdat het moest, maar omdat Reinier het normaal vond om een ander te helpen als hij dat kon. Er is een mogelijkheid om een persoonlijke herinnering aan Reinier of boodschap met de familie te delen op www.memori.nl/reinier-heinz

R.I.P.

Ondanks het gure weer werd er op Maandag 14 november gewoon de interne competitie gespeeld. Met 17 spelers waren we helaas oneven, maar het was toch een mooie opkomst. Vanwege het oneven aantal aanwezigen, kreeg Tom Brans de by.

Aan kop van de ranglijst staat nog steeds Tje wing Au, die deze avond een overwinning tegen Eric de Visser  wist te scoren. Hij liep hiermee nog verder uit op de concurrentie.

Uitslag interne competitie ronde 1 op Maandag 14 november  2022

Eric de Visser

Tom Kwakkenbos

Hans van Leeuwen

Marcel de Vries

Ad Braam

Theo Giesbers

Wim Flohr

Peter Hamers

Tim Schlechter

Adrian Rijk

by

1

Het was weer een gezellige maandagavond, een groot aantal schakers voor de interne competitie. En we kregen de ASV 7 op bezoek.

Intern was er een spectaculaire strijd tussen Theo Giesbers en Franke van Netten. Ook de partij Jan Schoemaker en René Reulink mocht er zijn. Met uiteindelijk overwinningen voor Theo en René.

In de SOS competitie ging het crescendo, alle partijen werden gewonnen op bord 1 na die werd verloren .

Uitslag 5 - 1

Uitslag SOS Oosterbeek 1 versus De Toren 2

OPC 1

Rating

De Toren 2

Rating

Ronde 1

Roo de, A. (Alexander)

1720

Berendsen, F. (Ferdi)

1843

Lise, W. (Wybe)

1608

Diggelen van, T. (Thomas)

1836

½ - ½

Molendijk, H. (Herman)

1435

Schlechter, T.W.H. (Tim)

Abou Arshed, A. (Ahmad)

1375

Kwakkenbos, T.P. (Tom)

Wielhouwer, D. (Daan)

Visser, T.G.A. (Gert)

1527

Kuiper, J. (Jan)

1510

Brands, G.J. (Gerjan)

1103

Gemiddelde Rating:

1530

Gemiddelde Rating:

1577

3½-2½

Ondanks de overwinningen van Ferdi en Gert, strijdend ten onder.

Uitslagen interne competitie 3 oktober 2022 periode 1, ronde 4

Hans van Leeuwen

Wim Flohr

Franke van Netten

½ - ½

Theo Giesbers

Tom Kwakkenbos

0– 1

Uitslagen interne competitie 26 september 2022  periode 1, ronde 3

Hans van leeuwen

Marcel de Vries

Ad Braam

Adrian Rijk

0 – 1

Eric de Visser

1 – 0

Franke van Netten

Alain van der Velde

Ziekenboeg,

Reinier. werd een groot aantal jaren geleden lid van onze club. Hij sloeg geen clubavond over en speelde wekelijks zijn partij in de interne competitie. Zes jaar geleden kreeg Reiner kanker en werd  ernstig ziek. De doctoren dachten dat Reinier niet meer zo lang zou leven. Maar Reinier is een knokker en aanvankelijk overwon hij de ziekte. Hij kwam zelfs in Oktober 2021 weer terug bij De Toren om zijn geliefde sport schaken weer op te pakken. Dat gaf hem veel plezier, en voor ons was het goed te zien, dat hij er weer was. Maar omdat de ziekte in alle hevigheid terug keerde. En hij  nu alle energie nodig heeft om de ziekte te beteugelen. Heeft Reinier helaas moeten besluiten om te stoppen met De Toren.

Reinier was een creatieve man. We zullen zijn vindingrijkheid op het schaakbord moeten missen. Ook zijn verhalen over Australië gaan we niet meer horen. Vanaf nu is de clubavond anders. We zullen Reinier optimisme en zijn vrolijke gezicht, waaraan we het plezier aan zijn avondje schaken konden zien, moeten missen. Maar de mooie herinneringen aan een warm en aimabel mens blijven.

Rainer, namens de SV De Toren sterkte.

De Herfst is begonnen in het noordelijk halfrond, en we genieten van lange dagen en korte nachten. De astronomische herfst is werkelijk begonnen op 23 september 2022 om 03.04 uur. Dag en nacht duren even lang.

Herfst betekent ook: dauwdruppels op spinnenwebben, witte wieven boven de Ruiten Aa en de mooiste kleuren tijdens zonsopkomst. Daardoor is de overgang van de zomer naar de herfst een prachtige periode. Zo langzamerhand beginnen de bladeren te verkleuren en de paddenstoelen schieten de grond uit. Kortom, het is weer tijd voor een partijtje schaken.