Beste Schakers,

Wat was het fijn dat we de afgelopen maandag weer gewoon konden gaan schaken.

Uiteindelijk hadden we zo’n 9 weken drooggestaan.

Jawel, iedereen schaakt tegenwoordig online, maar er gaat niets boven het schaken tegen vlees en bloed.

Chess make my day.

Tot maandag de 31ste, schaken is Cool !

Beste Schakers, er is goed nieuws, we mogen weer schaken

Nu het kabinet verdere versoepelingen heeft afgekondigd, is het weer toegestaan om te gaan schaken.

Wel moet men in het bezit zijn van een QR code en je zoveel mogelijk aan de 1,5 meter afstand houden.

Dus, beginnen we weer op Maandagavond 24 januari met de interne Compentitie !!!

Zegt het voort, zegt het voort !!!

Schaakvereniging  De Toren Arnhem-Zuid

Wenst u allen een gezond en gelukkig 2022 toe.

Met veel schaakplezier.

Beste schakers.

Ja, als we terug kijken naar het afgelopen jaar, dan kunnen we zeggen dat ondanks de Corona we er maar het beste van hebben gemaakt. We dachten begin Januari dat het met de Corona in Augustus wel gebeurd zou zijn. Helaas is dat niet zo, en gaat het nog wel een tijdje door.

Op 5 juli zijn we onder  veel belangstelling begonnen met onze traditionele  “Zomerschaak”. Het was weer erg gezellig en werd er fanatiek geschaakt. De onbetwiste Zomerkampioen werd Eric De Visser.

Daarna konden we doorgaan met het schaken tot 15 November, toen werden er door het kabinet  nieuwe maatregelen afgekondigd. Met het gevolg dat er voor de rest van 2021 niet meer geschaakt kon worden.

“Al met al”, was 2021 een raar jaar, en laten we het maar zo snel mogelijk vergeten.

Corona maatregelen

De afgelopen vrijdag 26 november 2021 was er weer een persconferentie.
En omdat er de laatste weken erg veel besmettingen zijn, de ziekenhuizen het te druk hebben.  Zijn er door Mark Rutte en minister Hugo de Jonge nieuwe maatregelen bekend gemaakt. Vanaf zondag 28 november om 17:00 tot ’s morgens tot 05:00 uur.
Is de amateursport niet toegestaan. Dit houdt in dat onze schaakavonden op de maandagavond tot nader bericht moeten worden afgelast.

Deze regels gelden tot en met 18 december. Op 14 december kijkt het kabinet hoe het gaat.
En welke regels dan nodig zijn.

De afgelopen maandag was de eerste ronde van de periode 2, in totaalmet 18 schakers.

Een hartelijk welkom voor onze nieuwkomer Tom Kwakkenbos, die een mooie partij speelde tegen Wim Flohr. Een spannende partij waar werd gestreden om elke millimeter. Waarbij uiteindelijk Tom aan het langste eind trok, een knappe prestatie Tom.

Verder heeft Bart het heel lang volgehouden tegen Fred B, ook een knappe prestatie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.  Maar je weet het, het gaat niet om het winnen maar om het meedoen. En plezier hebben van een potje schaak, dat is het belangrijkste.

Beste Schakers,

Corona;

Zoals u weet is er op de persconferentie van het kabinet op 2 november aangekondigd, dat per zaterdag 6 november het Corona Toegangs Bewijs gaat gelden voor georganiseerde sportbeoefening vanaf 18 jaar. Dit houdt in dat het CTB voor de schaakcompetitie verplicht wordt. Dus naar aanleiding van dit bericht en door de instructies van de schaakbond begon deze avond met het controleren van de QR code. Helaas  moesten door deze maatregel enkele schakers verstek laten gaan. Verder een hartelijk welkom voor Hans Vrouenraets die zich heeft opgegeven als aspirant lid, veel succes bij het schaken Hans. Uiteindelijk werd het een heerlijke schaakavond met in totaal 28 deelnemers.

De Eerste Periode Kampioen 2021;

De onbetwiste winnaar van de periode 1 is geworden Alain van der Velden met een score van 809.0. Hiermede is hij de Kampioen van ronde 1. Daarbij direct gevolgd door Tje Wing Au met een score van 724. De derde plaats ging naar Thomas van Diggelen met 597,5 punten. Heel knap gedaan mannen.

Beste schaakvrienden,

Ondanks het gure herfstweer waren er toch nog een aantal fanaten, die aan een mooi spelletje schaak begonnen. Binnen was het warm en gezellig, dus de Interne competitie kon beginnen.

Allereerst een hartelijk welkom voor twee nieuwe gezichten, Adrian Rijk en Storm Wieberdink.

Fijn dat ze komen schaken bij De Toren, we wensen hen dan ook veel schaakplezier.