De afgelopen maandagavond was het weer behoorlijk druk in totaal kwamen er 27 schakers naar ons clubhuis. Dat is niet slecht voor het clubje aan de Rijn.

Verder is het toch heel bijzonder dat Reinier weer eens kwam schaken. Dat Reinier er nog is, Reinier is eigenlijk een medisch wonder. Hij kreeg zes jaar geleden kanker, met de mededeling dat hij het niet meer zo lang zou maken. Maar je ziet het, Reinier kwam zes later, gewoon lekker schaken, en als hij zich goed voelt komt hij aanstaande maandag weer, echt fantastisch !

Uitslagen Interne Competitie 2021 maandag 27 September ronde 3

Alain van der Velden

Tje-Wing Au

Jan Schoemaker

Fred Beumer

Laurens Storms

Bart van den Akker

Hans van Leeuwen

Eef Weenink

Fred Schonis

René Reulink

Reinier Heinz

Eric De Visser

Gerjan Brands

Wim Flohr

1  - 0

SOS competitie;

Team 1 en Team 2 zijn succesvol gestart, hieronder de uitslagen.

Op vrijdag 24 september vertrok Team 1 van De Toren opgewekt naar Velp om in een gezellige zaal van het Trefpunt De Elleboog het op te nemen tegen Velp 2. Niks geen tactische opstelling, maar de rangschikking op de borden gewoon op sterkte. Laurens, Tom en Rene gingen voortvarend van start en ruim halverwege de avond stonden we dan ook met 3 tegen 0 voor. Ron stond niet echt prettig, Thomas ontwikkelde wat druk en Fred stond een pion achter maar wel met initiatief. Toen de tegenstander van laatstgenoemde remise aanbood werd dit geaccepteerd, zodat de overwinning veilig werd gesteld. Dit was voor zowel Ron als Thomas het sein om helemaal los te gaan wat resulteerde in nog twee klinkende overwinningen.

verslag, door Temleider FB

Externe SOS Competitie 2021 Vrijdag 24 September, ronde 1

Velp 2 – SV De Toren 1, uitslag  ½ - 5½

Laurens Storms

2063

Dries van Eijk

Ron Engelen

Julian van Kuijk

Fred Beumer

André van Kuijk

½ - ½

Tom Brans

Jan Stuut

Thomas van Diggelen

Rick van Emden

René Reulink

Floris v. Capelleveen

Op maandag 27 september speelde Team 2 thuis tegen VSV 2

Na een korte kennismaking met de tegenstander begonnen we de  wedstrijd.

De Interne competitie indeling was nog niet klaar,  Ferdi was al voor de medespelers koffie aan het zetten die hij als een echte ober serveerde aan onze gasten.

Bord 1, Hans  trad aan met zwart, dat was niet zijn ideale kleur, hij deed wel zijn uiterste best maar verloor toch de partij.

Bord 2 De tegenstander van Thomas had mooi twee vrije torens, maar uiteindelijk kon Thomas er toch nog remise van  maken.

Bord 3 Omdat de andere partijen al waren beëindigd en de stand op dat moment 2½ tegen 2½ was, had Franke de sleutel partij in handen. In het eindspel twee lopers met pion voor Franke,  tegen een loper met pion. Het leek een lange tijd  remise te worden, maar Franke trok de winst op het juiste manier naar zich toe,  en daarmee werd ook de gehele match gewonnen.

Bord 4 Ferdi , was  een partij die pas laat op gang kwam. Maar de druk met twee super paarden was voor zijn tegenstander  teveel . Winst voor Ferdi.

Bord 5 Peter,  kwam niet in zijn normale spel en verloor al vrij snel een pion, hier kon hij ook geen  compensatie voor pakken , hij liep constant achter de molen aan, dus uiteindelijk roemloos verloren.

Bord 6 Roy speelde een compleet afwijkend spel,  met onder andere lopers in de hoek en open lijnen. Maar omdat zijn tegenstander daar geen  antwoord op had, verloor deze de partij.

Externe SOS Competitie 2021 Maandag 27 September, ronde 1

SV De Toren 2- Veenendaalse SV 2, uitslag 3½ - 2½