Maandagavond stond eindelijk de halve finale op het programma. Karl Denys mocht de strijd aangaan met Jan Puyman. Om beide heren de kans te geven om ook succesvol te zijn in de zomercompetitie werd, voorafgaand aan de bekerwedstrijd, een snelschaakpartij gespeeld. Deze eindigde in 1/2-1/2.

In de reguliere partij bleek Karl goed opgewassen te zijn tegen het spel van Jan (toch een ratingverschil van zo'n 300 punten in het voordeel van laatstgenoemde. Het eindspel was ronduit boeiend: Beide spelers hadden weinig tijd op de klok dus enige haast was geboden. Karl wist te promoveren, waarbij de zojuist verworven dame meteen door Jan opgeruimd kon worden. Deze combinatie gaf Karl wel de mogelijkheid om enkele pionnen mee te snoepen en leek richting een eeuwig schaakvariant te gaan. Jan moest daarbij nog opletten voor een paar vervelende matnetten.

Op het moment dat Karl de koning van Jan wederom in schaak zette, had Jan simpelweg de dames kunnen ruilen en was de partij, met licht voordeel voor Jan, de tijdnoodfase ingegaan. Jan zag echter niet dat deze mogelijkheid bestond, sterker nog, hij zag niet dat zijn dame aangevallen stond.

Karl won de dame en wist vervolgens vakkundig (en snel) Jan mat te zetten, met nog luttele seconden op de klok.

De finale zal nu dus gespeeld worden tussen Bob Beeke en Karl Denys.