Na de stunt van Karl Denys tegen Jan Puyman, vroeg de gehele vereniging zich af of hij zo'n prestatie nog eens kon neerzetten. In de finale was Bob Beeke de tegenstander. Een tegenstander die je eigenlijk, qua rating, al bijna automatisch als bekerwinnaar zou noteren.

Maar zo gemakkelijk was het allemaal niet. Karl wist goed partij te bieden aan de schaakkunsten van Bob en pas in een laat stadium maakte Karl een foutje, wat meteen het begin van het einde betekende. Na afloop werd er echter nog, tot in de kleine uurtjes, gekeken naar een mogelijke damezet met matdreiging. We hebben niet in detail kunnen bepalen of Karl dit aanvalsplan ook daadwerkelijk had kunnen uitvoeren, de varianten waren te talrijk. Toch maar eens Fritz naar laten kijken. Maar goed, ook best mogelijk dat wij (als zelfbenoemde schaakanalysten) door de nodige biertjes met teveel enthousiasme naar Karl's mogelijkheden gekeken hebben. We hebben immers niet meer gekeken of Bob nog andere winstmogelijkheden had.

Hoe dan ook : Bob, van harte gefeliciteerd met deze titel !! Je hebt toch weer aangetoond een echte cupfighter te zijn door de beker weer op te eisen.

Bob