Beste schaakvrienden,

Ja, je kan het geloven of niet maar de eerste maand van het jaar zit er al weer op.

En wat is er veel gebeurd bij SV De Toren.

Allereerst hebben we het jaar 2019 gezellig afgesloten met snel schaak, daar is niet iedereen een liefhebber van. Maar de oliebollen maakten wel weer veel goed.

Jonge, jonge, wat is het jaar snel omgevlogen en wat is er veel gebeurd.

Onze schaakvereniging mocht in 2019 een groot aantal nieuwe leden verwelkomen (12)

Ze zijn een mooie aanwinst en worden van harte welkom geheten in de club.

Dan zijn er het vorig jaar de volgende activiteiten georganiseerd;

• Chess on the River, unieke schaakbeleving op de rivier;
  • Schaaksimultaan met Jan Timman, ooit de nummer twee van de wereld;
  • Ten to Ten, vriendschappelijke wedstrijd tegen een andere schaakvereniging;
  • Schaakles in de gevangenis, in eerste instantie veel deelnemers, later werd het minder. De pastor ging weg en had geen opvolger. De directie van de bajes liet het volledig afweten, en gaf geen enkele medewerking;
  • Zomer schaak, als enigste SV in Arnhem, ook de zomermaanden gewoon schaken.
  • Schaken voor iedereen, iedereen kan meedoen, huis, tuin en clubschaker;
  • Schaakinstuif, waarbij je zo kan binnenlopen en kan mee schaken.
  • Ook hebben wij genoten van de Inspirerende schaakanalyses die door Bobak Zahmat zijn gegeven.

In 2020 gaan wij weer ons uiterste best doen, om de SV De Toren “nog gezelliger te maken” waarbij wij het jaar aftrappen met de interne competitie op 6 januari.

Uiteraard zijn wij ook benieuwd naar jouw ideeën. Wat zou jij graag het komende jaar willen zien? Laat het ons weten.

Namens het bestuur van SV De Toren  wensen wij iedereen een gezond en gelukkig 2020

Met vriendelijke groet,

Fred Schonis

Voorzitter Schaakvereniging De Toren Arnhem

Beste schaakvrienden,

Eindelijk na een groot aantal weken was het zover, en waren de steigers verdwenen en konden we weer gewoon onze residentie binnen gaan.Ondanks het herfstachtige weer, waren er toch 20 schakers op komen dagen.En dat is niet slecht voor ons clubje aan de rijn.

Beste schaakvrienden,

Zo langzaam aan, komt er een beetje schot in de renovatie van de schuur.
Alles bij elkaar is het nog een hele klus. Ik heb begrepen dat een rieten dak toch nog wel wat bijzonders is. Ik heb het nooit geweten maar van de 7,5 miljoen huizen in Nederland, zijn er slechts 96.000 met een rieten dak, vandaar die bijzonderheid.
Klik hier voor het hele artikel in pdf

Beste schaakvrienden,

Het gure herfstweer was op deze avond bar en boos. Ondanks dit weer waren er toch nog een aantal fanaten, die aan een mooi spelletje schaak begonnen.Okay, binnen was het warm en gezellig, dus dat hielp natuurlijk ook wel mee.Er zijn naast de interne competitie, ook nog drie partijen voor de beker gespeeld.Daarbij heeft René het lang volgehouden tegen Laurens, maar op het laatst moest hij toch de eer aan Laurens laten.

Verder speelden voor de beker Jan en Wim, met winst voor Jan. En speelde Bert en Gerjan met winst voor Gerjan. Daarnaast nog een vijftal partijen intern, waarbij Arie in een van die partijen er heel goed voor stond, maar hij liet de winst in het eindspel glippen, met “lucky” Arthur als lachende eerste.De nieuwe koploper is jawel ………Rolf, hij wordt direct gevolgd door Jan en Laurens. Het is dus echt spannend aan de top.

Klik hier voor het hele artikel in pdf.

Schaken is hot !

Beste schaakvrienden,

De afgelopen maandag werd er weer met plezier geschaakt. Ook zijn er drie partijen gespeeld voor de beker competitie. Daarbij heeft Harry Boekhorst geweldig gespeeld tegen Raimond Vastenhout. Uiteindelijk was Raimond met een uitstekende eindspel niet meer te houden en verloor Harry de partij. Verder is ronde 3 van periode 2 gespeeld. En speelde Toren 5 uit tegen de schaakvereniging Sleutelzet.

Schaakanalyse

Zoals u wellicht weet is Bobak bezig met zijn studie voor wiskunde leraar. Hij gaat nu de periode van de tentamens en examens in, Dat betekent dat hij tot 18:30 uur nog les heeft, en iedere avond aan het studeren is om de slaagkans groot te maken. Hierdoor ligt de schaakanalyse bij de SV stil tot begin januari. Zodra er bij Bobak er weer ruimte is, zal daar een bericht over gegeven worden.

Schaken is cool !

Klik hier om het hele artikel te lezen.

Beste schaakvrienden,

De voordeur was gelukkig weer bereikbaar, men moest daar wel even eenhoogwerker voor overstappen, maar goed we konden weer normaal binnen komen. Doordat Barneveld 1 en Doetinchem 1 twee teams van de viertalen competitie bi jons op bezoek waren, was het een druk bezochte schaakavond. En om niet in tijdnood te komen kon helaas de schaakanalyse van Bobak geen doorgang vinden.

Schaken is cool !

Klik hier om het hele artikel in pdf te lezen.

Beste schaakvrienden,

Toen we bij de Steenen Camer aankwamen, was het nog niet zo eenvoudig om binnen te komen. De gehele schuur was in verband met het vervangen van het rieten dak, gebarricadeerd met grote bouwhekkens. Alleen de deur aan de linkerkant vande deel was bereikbaar. Daar zat een nieuw slot in, deze was met geen mogelijkheid open te draaien. Okay, ik heb toen Fred v.d. Stap gebeld (voorzitter BTV) Die nam niet op. Ondertussen was Bobak nog steeds met het slot bezig en uiteindelijk kreeghij de deur tot onze grote opluchting open. Dus konden we naar binnen en beginnen met de periode 2, ronde 1.

Klik hier om het hele artikel in pdf te lezen.