Beste schaakvrienden,

We hebben vanavond van de interne competitie alweer ronde 2 gespeeld.

Het was weer een mooie bezetting 10 borden, dat is heel netjes.

Laten we de uitdaging met z’n allen aangaan om aanstaande maandag 23 september met 11 borden te spelen. Dat zou echt TOP zijn.

Maandagavond nieuws van 9 September 2019

Beste schaakvrienden,

We zijn weer begonnen !

Het was weer gezellig druk er traden deze avond 20 schakers aan.

Deze avond was de avond van de jaarlijkse Algemene Vergadering. Er was een behoorlijke opkomst van de leden, en het bestuur had goed nieuws. We mochten als schaakvereniging veel nieuwe leden welkom heten.

Ook de activiteiten die het afgelopen seizoen hebben plaatsgevonden mochten zich verheugen in een groot aantal deelnemers. Verder had het seizoen een behoorlijk financieel resultaat. Dus wat wil je nog meer. Er wordt door de secretaris ook nog uitgebreide notulen gemaakt van de ALV .

Kom naar de schaak-instuif, in de boerderij De Steenen Camer naast het pannenkoekhuis. Georganiseerd door SV De Toren Arnhem-Zuid. Grijp je kans om geheel vrijblijvend te schaken !!!  Maak op een leuke manier kennis met de mooie schaaksport.

In de periode van 1 juli t/m 26 augustus organiseerd schaakvereniging De Toren Arnhem zoals elk jaar weer Zomerschaak.
Jong, oud of ergens tussen in, lid of geen lid van onze vereniging iedereen is welkom om te komen schaken.

Je weet het natuurlijk nooit, maar volgens Piet Paulusma gaat de zomer van 2019 warmer worden dan gemiddeld, vooral in de maanden, juli en augustus: "Mogelijk gemiddeld een graad te warm of misschien nog meer. Ook volgen er dagen met tropische temperaturen, rond of boven de 30 graden." Dat leidt volgens Piet tot twee of meer warmtegolven en minstens één hittegolf.

Afgelopen Zaterdag 15 juni 2019 was het zover, SV De Toren ging met een 30 tal schakers aan boord van de Blauwe Bever. De Blauwe Bever is een stoer schip, waarop je vanaf het overdekte bovendek kan schaken en gelijktijdig van het omringende landschap en de natuur kunt genieten. Nadat alle borden, stukken klokken aan boord waren gebracht, kon het schaaktoernooi “ Chess on the river” beginnen.

Dit is de avond na de simultaan met Jan Timman, het plezier gonsde allemaal nog een beetje na. Maar we moeten verder, er wordt deze avond nog een beker finale gespeeld en er zijn nog interessante interne partijen te doen. Bekerfinale 2018/2019 (van onze speciale verslaggever) Deze Bekerfinale 2018/2019 ging tussen Raimond Vastenhout en Fred Beumer. De