Beste schaakvrienden,

De afgelopen maandag werd er weer met plezier geschaakt. Ook zijn er drie partijen gespeeld voor de beker competitie. Daarbij heeft Harry Boekhorst geweldig gespeeld tegen Raimond Vastenhout. Uiteindelijk was Raimond met een uitstekende eindspel niet meer te houden en verloor Harry de partij. Verder is ronde 3 van periode 2 gespeeld. En speelde Toren 5 uit tegen de schaakvereniging Sleutelzet.

Schaakanalyse

Zoals u wellicht weet is Bobak bezig met zijn studie voor wiskunde leraar. Hij gaat nu de periode van de tentamens en examens in, Dat betekent dat hij tot 18:30 uur nog les heeft, en iedere avond aan het studeren is om de slaagkans groot te maken. Hierdoor ligt de schaakanalyse bij de SV stil tot begin januari. Zodra er bij Bobak er weer ruimte is, zal daar een bericht over gegeven worden.

Schaken is cool !

Klik hier om het hele artikel te lezen.

Beste schaakvrienden,

De voordeur was gelukkig weer bereikbaar, men moest daar wel even eenhoogwerker voor overstappen, maar goed we konden weer normaal binnen komen. Doordat Barneveld 1 en Doetinchem 1 twee teams van de viertalen competitie bi jons op bezoek waren, was het een druk bezochte schaakavond. En om niet in tijdnood te komen kon helaas de schaakanalyse van Bobak geen doorgang vinden.

Schaken is cool !

Klik hier om het hele artikel in pdf te lezen.

Beste schaakvrienden,

Toen we bij de Steenen Camer aankwamen, was het nog niet zo eenvoudig om binnen te komen. De gehele schuur was in verband met het vervangen van het rieten dak, gebarricadeerd met grote bouwhekkens. Alleen de deur aan de linkerkant vande deel was bereikbaar. Daar zat een nieuw slot in, deze was met geen mogelijkheid open te draaien. Okay, ik heb toen Fred v.d. Stap gebeld (voorzitter BTV) Die nam niet op. Ondertussen was Bobak nog steeds met het slot bezig en uiteindelijk kreeghij de deur tot onze grote opluchting open. Dus konden we naar binnen en beginnen met de periode 2, ronde 1.

Klik hier om het hele artikel in pdf te lezen.

Beste schaakvrienden,

De herfst is alweer een stukje onderweg.

Zoals men weet is de herfst op het noordelijk halfrond officieel op 21 septemberbegonnen en eindigt dan op 21 december. De echte astronomische herfst begintechter op 22 september en soms zelfs op 23 september. De dag en de nacht zijn dan ongeveer even lang. Op het zuidelijk halfrond is het precies andersom, daar begint de herfst op 21 of 22 maart Maar goed als we zoals vanavond richting De Steen Camer lopen, bespeur ik toch ook al een aantal gevallen bladeren, en natuurlijk ook paddenstoelen waarvan er sommige reeds gesneuveld zijn. Zouden de kabouters hier hebben zitten cantharellen? Voordat u verder leest moet ik u waarschuwen. Meestal heeft een verhaal een kop en een staart. Echter, ik heb de staart eraf geknipt. Deze flauwe grap is een bruggetje naar de zeer succesvolle interne competitie periode 1 ronde 7. Deze periode had maar liefst een opkomst van 82% ik weet zeker dat daar heel veel schaakverenigingen jaloers op zijn.

Beste schaakvrienden,

Bij het schaken leer je dat blijdschap en teleurstelling dicht bij elkaar liggen…. Maar volgens de Olympische gedachte is dat 'Meedoen belangrijker is dan winnen,' Goed genoeg proza, en nu ter zake. De ronde 6 is gespeeld, en ja de nieuwe kopman is Laurens. Hij wist in 4 partijen, 4 punten binnen te halen. Direct gevolgd door René met 4 punten uit 5 partijen, daarna volgen Fred en Jan ieder met 4 punten uit 6 partijen. Dus alles is nog mogelijk op naar de 7 ronde !

Beste schaakvrienden, De ronde 5 is alweer gespeeld, en met een nieuwe kopman gaan we volgende week de 6e ronde in. Wie dit leest en nog niet is gekomen heeft al behoorlijk wat gemist, maar instromers zijn altijd meer dan welkom en klimmen op de ranglijst is in deze beginfase nog heel goed mogelijk. En wie is dan die nieuwe kopman ? Jawel, Jan Schoemaker is zijn naam. Wie oh wie, gaat Jan van zijn troon stoten ? 

Maandagavond nieuws van 30 September 2019

Beste schaakvrienden,

Ronde 4 van de interne competitie zit er al weer op.

Enkele favorieten hebben zich gemeld aan de top van de ranglijst periode 1

Er zijn nu 4 schakers met ieder 3 punten en dan direct gevolgd door 3 man met 2,5

punt. Dus er is weer voor iedereen een kans, om periode kampioen te worden.

Beste schaakvrienden,

Allereerst een hartelijk welkom voor Olivier Bruning, hij had de vorige week even gekeken, en kwam nu terug om een partij te schaken. Uiteindelijk speelde hij knap remise tegen Arthur. Olivier leuk dat je er was, en we wensen je nog vele leuke schaakpartijen toe.