In de periode van 1 juli t/m 26 augustus organiseerd schaakvereniging De Toren Arnhem zoals elk jaar weer Zomerschaak.
Jong, oud of ergens tussen in, lid of geen lid van onze vereniging iedereen is welkom om te komen schaken.

Je weet het natuurlijk nooit, maar volgens Piet Paulusma gaat de zomer van 2019 warmer worden dan gemiddeld, vooral in de maanden, juli en augustus: "Mogelijk gemiddeld een graad te warm of misschien nog meer. Ook volgen er dagen met tropische temperaturen, rond of boven de 30 graden." Dat leidt volgens Piet tot twee of meer warmtegolven en minstens één hittegolf.

Afgelopen Zaterdag 15 juni 2019 was het zover, SV De Toren ging met een 30 tal schakers aan boord van de Blauwe Bever. De Blauwe Bever is een stoer schip, waarop je vanaf het overdekte bovendek kan schaken en gelijktijdig van het omringende landschap en de natuur kunt genieten. Nadat alle borden, stukken klokken aan boord waren gebracht, kon het schaaktoernooi “ Chess on the river” beginnen.

Dit is de avond na de simultaan met Jan Timman, het plezier gonsde allemaal nog een beetje na. Maar we moeten verder, er wordt deze avond nog een beker finale gespeeld en er zijn nog interessante interne partijen te doen. Bekerfinale 2018/2019 (van onze speciale verslaggever) Deze Bekerfinale 2018/2019 ging tussen Raimond Vastenhout en Fred Beumer. De

Maandagavond nieuws van 27 mei 2019 Dit is de avond van Jan Timman, Jan speelde weer een grandioze simultaan. We hebben er met z’n allen van genoten, hieronder het verslag gemaakt door Tom Brans. Er waren drie remise spelers, Arie Huysman, Arthur Arakelyan en Tim Ariaans. Altijd een knappe prestatie om tegen Jan Timman een remise te spelen. En “last but not least” de winnende partij van Laurens Storms. Laurens, van harte gefeliciteerd met de overwinning, geweldig gedaan. Tom, bedankt voor het maken van het verslag en Laurens bedankt voor de analyse.

Op deze Maandagavond was het weer gezellig in totaal waren er 24 schakers. Waaronder 4 schakers uit Bennekom. Ook was er deze avond goed nieuws te melden. Sjoerd Hengst is lid geworden van onze club. Het bestuur hoopt dat u met veel plezier jarenlang bij ons zult schaken.

Op deze Maandagavond was het weer gezellig druk, in totaal 33 schakers. Waaronder 4 schakers uit Druten, en drie schakers uit Lichtenvoorde. Verder werd er gespeeld voor de Beker, de SOS en de interne competitie. Ons team De Toren 2 werd kampioen in de SOS Klasse 3 C. Van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie.

Op deze avond werd er de tweede ronde van het snelschaken gespeeld. Er werden 10 partijen gespeeld van 5 minuten ieder. Een speciaal welkom, voor Lennard Harris en Tim Schlechter, die vinden het heel gezellig om eens mee te doen met De Toren. Ze hebben zich prima vermaakt en komen graag terug. Tim, gaat ook meedoen met de simultaan tegen Jan Timman. Dan een hartelijk applaus voor Maarten van Rhee die zich officieel als lid van De Toren heeft aangemeld. We heten Maarten van harte welkom en wensen hem veel schaakplezier.