Ook in de tweede ronde heeft de Toren 2 een ruime overwinning behaald. In deze thuiswedstrijd is de overwinning nooit in gevaar gekomen.

Het begon allemaal met een theoretische remise van onze invaller Maurice. Na een onbekende zet van zijn tegenstander zag Maurice geen andere mogelijkheid dan zetherhaling ingaan. 1/2 - 1/2

Noud kreeg uiteindelijk een siciliaans op het bord en misschien had hij dit niet verwacht. Hij behandelde de opening wel zoals het hoorde. Via een tussenzet wist hij voordeel te bereiken, en daardoor hielp zijn tegenstander nog vrijwillig mee door een helpmat in 1 te componeren. 1 1/2 - 1/2

Daarna was ik zelf klaar. Mijn tegenstander offerde een stuk , maar kreeg daar te weinig compensatie voor.  2 1/2 - 1/2

Marcella had een hele spannende siciliaan op het bord totdat de tegenstander besloot om helemaal niet te rokeren door gxf6 en Tg8. Een paar zetten kwam zwart tot de ontdekking dat rokeren toch wel voordelig was. Ironisch gezien stond zwart aan het einde van de partij mat achter de paaltjes. Bekijk de partij! 3 1/2 - 1/2

Steven pakte in een afruil naar het eindspel een bonuspion, en tikte het daarna uiterst vakkundig uit. 4 1/2 - 1/2

Justin pakte zijn partij rustig aan. Hij won een kwal tegen een pion en had ook de hele zwarte stelling vast. Helaas liet hij zijn tegenstander ontsnappen. 5 - 1

Toen waren Sjoerd en Meees nog bezig. Sjoerd had een complexe partij met wisselende kansen. Zowel wit (rond zet 28) als zwart (rond zet 39) hadden winstkansen. Uiteindelijk eindigde de partij terecht in remise.

Mees was als laatste klaar. Hij speelde tot het moment dat hij in tijdnood kwam een goede partij, en miste in tijdnood een gevaarlijk schaakje. Daarna kwam hij in de problemen, maar wist zich met een klein beetje hulp van de tegenstander knap uit te redden.Een spannende partij eindigde in remise.

De volgende wedstrijd mogen we naar Bennekom. Vooraf titelkandidaat, maar na 2 nederlagen is dat over. Maar ze blijven de favoriet in de komende ontmoeting. Kijken of we onszelf weer kunnen overtreffen!