Alleerst werden we bij aankomst al gewaarschuwd voor alarmen die mogelijk konden afgaan. Mooi vooruitzicht om uit te gaan zoeken of we dat in ons voordeel kunnen laten werken.

De opstelling:

Siert Huizinga
Niels Matser
0

Na ruim een half uur spelen kreeg Thomas al een remise-aanbod. Uiteraard werd dit afgeslagen en staat Thomas positioneel stukken beter dan zijn tegenstander. Niels staat al een pion achter na een foutje in de opening. De stelling van Rein kunnen we ook als dubieus bestempelen. Ben McNab heeft het mooi voor elkaar en lijkt tegen Tony precies te hebben wat ie wil.

14:30

Niels houdt stand maar verkeert net als Rein echt in zwaar weer. Bij Jan-Willem en Ron is de boel in evenwicht, waar Ron volledig in een gevecht met open vizier zit is het bij Jan-Willem meer een loopgraven-oorlog.

Renze en wit blijft een apart verhaal. Totale achterstand in ontwikkeling geeft mij nog geen goed gevoel. Bij Ben blijft het crescendo gaan.

16:15

Wegens wat netwerkproblemen nu pas weer een update. Rein heeft inmiddels verloren en een naar eigen zeggen desastreuse slechte partij afgeleverd. Niels staat ook verloren maar ploetert verder. En ook bij Renze kan ik geen pluspunten meer ontdekken. Thomas heeft nog een plusje, ook qua tijd. Mathieu staat gelijkwaardig maar heeft potentieel meer ruimte te creëren. Ron heeft een plusje waarvan nog onduidelijk is of dat verder uit te bouwen zal zijn. Jan-Willem lijkt ook een miniem plusje te hebben. Ben heeft een plusje en een zee aan tijd meer.

17:15

Dat Niels verloor was te verwachten en gebeurde ook. Dat dit bij Ron ook gebeurde was absoluut onnodig. Renze pakt alsnog een remise.

Maar toen: Jan-Willem staat gewonnen, dwz heeft nog ruim 2 minuten en diens tegenstander nog 6 seconden en beiden nog 7 zetten te doen. Jan-Willem doet de enige zet die hij niet mag doen en staat twee zetten later mat. Heel, heel erg pijnlijk.

Daarna Mathieu remise laten accepteren omdat winst sowieso niet meer mogelijk was en ook de stelling geen mogelijkheden  meer bood. Thomas en Ben moeten door op winst.

18:45

Thomas wint op techniek en klasse. Ben wint uiteindelijk ook zijn gewonnen eindspel. Zuur zuur zuur derhalve de 5-3 met de partij van Jan-Willem in gedachte.