De tweede wedstrijd van het seizoen en we krijgen de tweede promovendus op rij als tegenstander. Voorst 1 is debutant in de promotieklasse en won de eerste wedstrijd zeer verrassend en ruim van Bennekom. We zullen dus serieus aan de bak moeten.

Eerst de opstellingen dus maar:

De Toren 2 - Voorst 1   -
1 (z) Rein Visée - Sven Pronk   -
2 Thomas van Nispenrode - Jeroen Bosch van Rosenthal   -
3 Jan Puyman - Rudy Bloemhard   -
4 Ron Engelen - Michiel Jansen   -
5 Ben McNab - M. Kraaykamp   -
6 Mathieu Roskam - J.Kuiper   -
7 Jan-Willem van Willigen - LHA. Dooper   -
8 Fred Beumer - J. Mikkels   -

Bij onze buren De Toren/VSV 2 lijkt het bord van Marcella in brand te staan en heeft haar tegenstander inmiddels hele grote problemen op te lossen.

Bij De Toren 2 zijn er helaas in het eerste uur nog geen spannende positieve zaken te melden of het moet zijn dat er ook nog geen negatieve zaken zijn te bespeuren.

15:00 Bij Ron op het bord noteren we een klein plusje. Beiden 7 pionnen, Ron twee lopers en tegenstander paard en loper. Fred staat iets minder, diens tegenstander heeft een vervelende vrijpion gecreëerd. Jan-Willem lijkt ook een klein minnetje hebben maar er nog maar weinig aan de hand. Mathieu heeft ruimtelijk voordeel en Ben heeft de druk er ook goed op staan. Bij Thomas noteren we de grootste plus, en heeft derhalve het remise-aanbod net afgeslagen. Rein heeft zeeën van tijd meer en qua stelling ziet het er ook goed uit. Jan Puyman heeft de sterkste tegenstander getroffen in Rudy Bloemhard. Ik schat de stelling vooralsnog gelijkwaardig in.

16:00 Bij Ben is de ingewikkelde stelling een stuk overzichtelijker geworden maar ik heb mijn twijfels of dit wel in het voordeel van onze man was. Thomas heeft nog steeds duidelijk voordeel tegen een snel spelende Jeroen Bosch van Rosenthal. Rein zit er lekker bij. Jan Puyman moet op zijn klok gaan letten waar in de stelling is weinig aan de hand. Ron heeft nog steeds een plusje en hopelijk kan dit voortgezet gaan worden naar een punt. Mathieu's stelling begint zetje bij zetje beter te worden. Bij Fred is de boel onoverzichtelijk maar wel beter in evenwicht naar het schijnt. Jan-Willem lijkt ook meer en meer zijn spelletje op het bord te krijgen. Bij De Toren / VSV 2 staat onze GM Ruud Janssen voor de taak om in een gecompliceerde stelling 22 zetten in 6 minuut 30 te moeten zetten.

16:30

Fred pakt remise, een uitstekend resultaat in een bijzonder onduidelijke stelling met kansen voor beiden. Fred heeft zich goed teruggeknokt in de partij en wordt hier voor beloond.

17:00

Ben's betere paard gaat eraf tegen de slechtere lopen van zijn tegenstander. Remise-aanbod wordt door onze man uiteraard geaccepteerd.

Daarna gaat het hard met de punten. Thomas wint, Rein krijgt remise aangeboden en accepteert en in tijdnood wint Mathieu op mooie wijze.

Bij Jan-Willem lijkt het gelijk op te gaan. Beiden overleven de vliegende tijdnood.

Bij Ron is het plusje veranderd in een stelling met gelijke lopers en 1 pion. Dat zou dus remise moeten zijn.

Jan Puyman is zijn vrijpion kwijt geraakt en heeft nu een hele zware positie. 5 tegen vier pionnen wordt heel moeilijk.

17:25

Jan-Willem's tegenstander ziet geen heil meer en neemt remise aan. 4 punten dus met twee partijen te gaan.

18:00

En we kunnen juichen. Ron speelt remise en Jan Puyman geeft op. Laatstgenoemde wordt uiteraard voor de volgende wedstrijd uitgesloten.

Eindstand 4,5-3,5