Al een poos bezig en nog niets vernomen op de site? Ondergetekende mocht zelf meedoen, dus we spreken 17:28 uur en de laptop is opgestart.

In vogelvlucht hetgeen gebeurde:

Jeroen van Onzen liet als eerste een punt noteren na een wonderschone combinatie die hem een prijs zou moeten opleveren.

Steven's stelling was weinig spannend en altijd in evenwicht. Een remise aldaar.

Thomas speelde een voor totaal onbekende opening waar Thomas zelf exact één variant van kende. Binnen een paar zetten waren beide centrumpionnen, de dames en een paard en loper van het bord. Thomas bood remise aan hetgeen geweigerd werd. Aansluitend mist hij een mogelijkheidje van de tegenstander en dat kwam hij niet mee te boven.

Sebas moet op winst gaan spelen want ook de overige borden zien er niet bepaald florisant uit. Sebas mist een combi en wederom een nul.

Ikzelf speel een puike partij en pas in tijdnood maak ik een foutje hetgeen voor 400 elopunten meer natuurlijk feilloos doorzien werd. Einde.

17:28

Ben speelt nog in een soort halma-stelling. Pionnetje minder. Zal lastig worden maar in het begin van de partij stond hij zonder meer nog slechter.

Mathieu mag proberen met twee torens de pionnen van de tegenstander met dame proberen te stoppen. Moeilijk.

Arnout staat een pion achter en heeft daarnaast weinig aanknopingspunten om nog echt iets te kunnen initiëren.

18:55

Ben's halma stelling werd opgeblazen. Einde dus. Mathieu's tegenstander speelt het niet helemaal zuiver en het wordt daar remise. Arnout mist een kleine finesse en staat twee pionnen achter en moet dus knokken maar ook hij kan het niet houden. De einduitslag is daarmee 6-2 geworden en we kunnen in Asten op zoek naar een hapje eten en een kleine alcoholische versnapering om dit verlies te verwerken. Dat dit lukt is mede te danken aan Marco van Basten en zijn mannen, hoewel Ben en Sebas het daar niet mee eens zullen zijn.