Tegen de oudjes van Toren2'.....
Zoals gebruikelijk eerst de teambespreking, zoals de meeste wel kennen.

Even de doelen bespreken en iedereen heeft zijn voorkeuren aangegeven en we kunnen er tegenaan. De stemming is goed en vol vertouwen wordt de strijd aangegaan.
Justin vervangt Martijn en speelt op bord 2.

We zijn een uur verder en er valt nog niet veel te zeggen. Op bord 1 zie ik een vreemde opening waarvan ze zeggen dat het theorie is... Op de andere borden hebben Jorick en Maurice de aanval gezocht. Een half uur later een verrassing Fabio heeft gewonnen. De verrassing is natuurlijk de snelheid waarmee dit gebeurd is. Ook de analyse wijst uit dat er geen ontsnappen voor Thomas meer mogelijk was.. Justin, Mees en Sjoerd staan goed. Catheleijne gaat een pion winnen. Waar Jorick en Maurice gelijk lijken te staan komt Marcella wat minder uit de opening. En waarom loopt Jeroen van Onzen zo te stralen?

Het gaat nu wel snel. Maurice komt een kwaliteit voor tegen een pion, dat ziet er goed uit. Catheleijne heeft een pion voor en heeft ook een mooie stelling. Justin is in de aanval met zwart en lijkt een kwaliteit te gaan winnen. Het is mooi te zien hoe hard de tegenstanders moeten denken. Maurice voert de druk wat op nadat de tegenstander de pionnenstelling opengooit. Sjoerd staat vreselijk goed, heel veel dreiging en hij gaat voor de winst. Justin heeft uiteindelijk wel een kwaliteit gewonnen maar dat tegen twee pionnen. Het team straalt vertrouwen uit en dat is goed om te zien. Ze zijn er ook als team, dat zie je buiten maar ook aan de borden waar ze veel aandacht hebben voor elkaars partij.

Maurice moet toch nog hard aan de bak, wat heeft hij gedaan? Misschien helpt het dat Sjoerd gaat winnen, dat kan niet meer mis. Sjoerd heeft geen haast maar Maurice heeft het gered. Justin lijkt zijn overwicht te verliezen. Catheleijne heeft de smaak te pakken en gaat voor de winst. Mees staat een pion voor, maar of dat genoeg is? Marcella knokt voor wat ze waard is en lijkt iets terug te krabbelen. Gaat Mees een kwaliteit winnen? Nee helaas maar hij houdt zijn pion voor. Ben leeft nog steeds tot zijn eigen verbazing. Jammer dat Sjoerd de winnende speelwijze nog niet gevonden heetft.

De klok tikt rustig door. Er zitten al ruim vier uur op. Catheleijne heeft nog een pion gewonnen, dat ziet er goed uit. Even Jorick niet vergeten want die staat een pion voor en JanWillem heeft geen verweer. Marcella staat een pion voor maar de stelling is toch in het voordeel van Ron. Even verder is een remise stelling bereikt. Opeens is Jorick in de problemen, in gewonnen stelling even niet opgelet. Kan hij mat voorkomen? Helaas na een puike partij valt het verlies zwaar.

Sjoerd heeft gewonnen, Ben zag geen spel meer en gaf op. Er zijn nog drie potten bezig, er zijn nog twee potten bezig want Catheleijne heeft haar partij gewonnen en daarmee de winst voor het team veilig gesteld. Het zit er bijna op en de strijd gaat door. Justin krijgt het erg moeilijk en wordt onder druk gezet. Mees denkt dat hij nog kan winnen en heeft remise afgeslagen. Shit het eerste heeft net verloren, een beetje zuur. Het tweede heeft ook verloren. Wordt het derde het vlaggeschip van de Toren? Als het aan het team ligt natuurlijk wel!!!!

Justin gaat tenonder en Mees heeft helaas de verkeerde voortzetting gekozen. Op deze mannier valt de overwinning minder ruim uit 6-2 zat erin, komt het tweede goed weg! Maar we hebben laten zien dat we er zijn en als je denkt dat we nog groeien kunnen we ver komen dit jaar.