Hier zit ik dan rustig achter een wijntje, om de overwinning te vieren, terugdenkend aan een leuke en spannende dag. Want laten we eerlijk zijn, wie had behalve ons eigen team gedacht dat we van ZSG zouden winnen.

13:30 Uur

Na de voorbespreking, waarin iedereen de opdracht mee kreeg om te winnen, even gepraat met wat ouders. Dat in het zonnetje met een lekkere kop koffie, wat een mooi start. Trouwens iedereen van het team dacht aan de opdracht te kunnen voldoen. Behalve misschien Marcella, die iets te laat voor de bespreking was. Ja, het was een eind fietsen en had je wind tegen.
Bord1. Fabio ziet er nog rustig uit en na zet zeven begint de strijd om het centrum.
Bord2. Mees heeft al vier stukken ontwikkeld en zijn tegenstander slechts één, dat lijkt een voordeel.
Bord3. Marcella heeft rustig geopend.
Bord4. Catheleijne lijkt haar stukken beter ontwikkeld te hebben.
Bord5. Jorick heeft met zwart direct de aanval gekozen en dat ziet er niet verkeerd uit.
Bord6. Maurice doet het wat rustiger aan.
Bord7. Sjoerd niet anders en dat is meestal zo.
Bord8. Martijn zou aanvallend gaan spelen, de opbouw is degelijk maar…

Even stoppen met schrijven want Jorick valt de dame aan maar staat niet gedekt. De tegenstander hapt niet. Ik ben benieuwd hoe het offer uitgepakt zou hebben

14:15 Uur
Het is mooi weer waar we van genieten. Mijn hanggroep jongeren hebben een plekje gevonden naast het voetbalveld. Ondertussen staat Jorick een pion voor. Op de overige borden moet het nog gebeuren. Bij Mees is al het een en ander van het bord, maar de stelling zit erg dicht, hij heeft alweer een remise aanbod gehad. Catheleijne lijkt wat teruggedrongen te worden. Opvallend is dat de jeugd van de zon blijft genieten, blijkbaar zijn zij erg overtuigd van hun stelling.

15:00 Uur
Mees heeft de remise aangenomen. Martijn heeft een remise aanbod gehad, ik dacht dat hij wilde winnen. Gelukkig speelt hij door. Jorick heeft gewonnen! Een foutje van de tegenpartij. Tijdens de analyse bleek de loper zet een mooi offer te zijn.

Sjoerd heeft remise aangeboden en gekregen. Hij vond dat zijn stelling erg slecht was nadat zijn tegenstander met een paard op e5 was binnengedrongen.

16:00 Uur
Drie uur verder en Martijn is ook remise overeengekomen. Zijn stelling leek iets mooier maar dan moet je wel de tijd hebben om dat rustig uit te werken.

Fabio houdt stand, hartstikke goed tegen iemand met een rating van bijna 2200. Marcella, Catheleijne en Maurice staan redelijk gelijk. Op drie borden wel een duidelijk tijdvoordeel voor de jeugd. Ik zie ze ook niet meer buiten, gelukkig maar want nu gaat het erom. Fabio krijgt remise aangeboden! Ik zie dat als waardering voor zijn goede spel, geweldig.

17:00 Uur
De tegenstander van Marcella is bezweken onder de tijdsdruk en natuurlijk het goede spel van Marcella. Catheleijne heeft blijkbaar goed gekeken want die doet hetzelfde, met een hele mooie mataanval. Hiermee brengt ze de winst binnen. Maurice dacht te winnen in de tijdnoodfase van zijn tegenstander, maar die haalt het nog net en het kost Maurice een pion. Maurice vecht door maar het lijkt een ongelijke strijd.

17:30
De strijd van Maurice is prettiger dan het liefdesgekeutel van de dames in de in de analyse ruimte. Nog één keer voor de duidelijkheid dames, dat zijn de verkeerde analyses. Het voordeel is wel dat de andere teamleden de ruimte ontvluchten en bij de partij van Maurice gaan kijken. De tegenstander van Maurice gebruikt veel, heel veel, tijd. Maurice doet dat goed rustig blijven zitten en de tegenstander onder druk zetten door zelf snel te spelen. Het lijkt hopeloos en de tegenstander heeft nog 49 seconden, 22 , 14… helaas met nog 7 seconden op de klok gaat hij mat.

De winst is binnen met 5-3. Wat een mooi begin en wie weet waar het ons gaat brengen want er zit een heleboel potentie in dit team!!!!

Ik wil ASV nog bedanken dat we onze thuiswedstrijd bij hun mochten spelen.
Het was erg goed geregeld.{jcomments on}