Helaas heeft Bennekom vorige keer verloren zodat de druk van het moeten promoveren is weggevallen. We zullen zien of dit  gevolgen heeft voor het spel.

Vandaag moeten we het stellen zonder Catheleijne en Sjoerd. Fijn natuurlijk dat Iris en Yassine invallen. De vorige keer begonnen we met een aangepaste opstelling, deze keer doen we dat niet. In verband met het spelen met zwart of wit zijn we in overleg gekomen tot de volgende opstelling.

1. Hetze Tette Hofstra                                   Mees van Osch
  2. Martijn Pauw                                             Fabio Bravo
  3. Ed de Beule                                               Marcella Gunther
  4. Jan Wouters                                              Jorick Laan
  5. Harry Verhoef                                           Maurice van Eijk
  6. Bert Duiker                                                Martijn van Blitterswijk
  7. Teunis Bunt                                                Irirs Roelofs
  8. Wim Thieme                                               Yassine Mouhdad

Deze keer geen teambespreking, iedereen weet waarom het gaat. De kans op promotie is erg klein, maar als we de laatste twee partijen winnen  is er een kansje. En nog wat hoger komen is natuurlijk ook leuk. Wel denken we nog even aan Toren 2 die zich veilig willen spelen.

12:30 uur
Bij Martijn zag ik even een tripple pion staan, maar die was ook zo weer weg. Mar de stelling is gelijk. Dat geldt ook voor Maurice, Iris en Yassine. Al is de pionnenstelling van zijn tegenstander wel beter. Jorick is al weer in de aanval, wat hem een pion heeft opgeleverd.  Marcella staat lekker aanvallend, de tegenstander kan niet meer rokeren. Bij Fabio en Mees durf ik nog niets te zeggen. Mees zit wel wat gespannen achter het bord, is kijken hoe dat uitpakt.

13:00 uur
Maurice staat een pion voor, maar daar is verder nog niets van te zeggen.|
Martijn speel t een leuke pot en lijkt wat stellingsvoordeel te hebben.
Iris staat een pion achter en haar stelling wordt opengebroken, maar dat probeert ze ook bij haar tegenstander door zelf aan te vallen, dat ziet er leuk uit.
Yassine komt onder druk te staan, eens kijken hoe hij daar mee om gaat.
Jorick gaat erg goed, hij staat al twee pionnen voor.
Marcella gaat rustig verder al lijkt de stelling wat meer in evenwicht.
Fabio doet het blijkbaar rustig aan en wacht op zijn kans.
Mees staat iets onder druk en heeft het niet makkelijk.

14:00 uur
Zoals de wedstrijdleider al zegt. Het knalt niet. Aan de meeste borden is de stand niet veranderd. Het is mooi weer en we staan regelmatig buiten met elkaar te praten. Ook met de tegenstander en zoals altijd is de stemming goed. Ik durf alleen wat van Jorick te zeggen, die staat goed hij speelt naar voren zijn tegenstander niet. Het is leuk om te zien, Bennekom achter het bord en de jeugd loopt wat rond.

15:00 uur
De tegenstander vindt dat wij er beter voorstaan. Ik hoop dat dat zo is en dat het geeffectueerd wordt. Nu eens wat minder willekeurig. Ik begin met bord 1. Mees staat een kwal voor. Zijn tegenstander besloot tot dat offer en moet nu bewijzen dat zijn aanval die er erg dreigend uitziet ook doorslaat, maar Mees is een taaie. Ik weet niet of ik het goed zie maar gaat Mees een zijn kwaliteit weer verliezen? Fabio riep de dood of de gladiolen en wat wordt het. Hij heeft een ver opgerukte vrijpion, maar er zit nog veel dreiging in de stelling. Zijn tegenstander heeft weinig tijd. Marcella heb ik wat minder gezien dus wat is daar aan de hand. Ze staat een pion achter maar beheerst het centrum. Het is trouwens te merken dat hier en daar de tijd mee gaat spelen, ik hoor wat vaker een klok tikken. Jorick staat nu een kwal en drie pionnen voor, die speelt tot nu toe een gave partij.  Bij Maurice staat het nog gelijk, maar zijn tegenstander begint veel tijd te gebruiken. De tegenstander van Martijn heeft nog 4 minuten voor 6 zetten. Er zit niet veel dreiging in zijn stelling en Martijn heeft mogelijkheden  Iris stond lastig heeft zich goed terug gevochten en staat nu een pion voor. Yassine krijgt het lastig. De tegenstander gaat misschien promoveren, maar zijn dame staat in. Gelukkig heeft Fabio gewonnen en kan mij helpen bij de analyse. Helaas Yassine staat er slecht voor.

15:20 uur
Nu staat het 2-1 voor ons. Jorick heeft het mooi afgerond en Yassine heeft het niet gered. De vrijpion op de A-lijn werd hem fataal.

15:40 uur
Marco en Raimond zijn ons komen aanmoedigen en wie weet of dat helpt. Sta je wat buiten te kletsen en wat gebeurt er. Maurice met een stuk voor vindt de dodelijke voortgang (3-1) Iris met ongelijke lopers krijgt remise aangeboden, wat ze aanneemt ( 3½ - 1½). Marcella heeft het heel moeilijk, maar wie weet. Mees staat opeens een pion voor en ook Martijn staat een pion voor. Bij Mees en Marcella gaat de tijd misschien ook nog een rol spelen. De tegenstander van Martijn had nog 15 seconden over op zet 40.

16:00 uur
Mees heeft eeuwig schaak. Een heel mooie partij met een prima resultaat. Marcella vecht voor een halfje en Martijn staat nog steeds een pion voor. 4-2 en er zijn nog kansen. Het zou toch een heel mooi resultaat zijn als we hier met de winst weg zouden gaan.

16:45 uur
De winst is binnen. Martijn raakt zijn voorsprong kwijt maar krijgt remise aangeboden. Nu gaat Marcella ook nog voor de winst spelen lijkt het wel. Gedurfd maar ik wacht rustig af.

17:20 uur
Marcella had winstkansen maar die heeft ze niet meegenomen. Met paard tegen toren lijkt een remise onvermijdelijk. Maar het teamresultaat mag er zijn. 5-3 want het werd toch remise.

Een mooi middag met een mooi resultaat.