|
Wat gaat er vandaag gebeuren. Huub had het net over extra promotieplaatsen afhankelijk van wat er gebeurt op KNSB niveau. Maar laten we dat nu even buiten beschouwing laten, het is zo al lastig genoeg.
Om nog een kans te maken op promotie moet er gewonnen worden. Maar eerst nog eens kijken naar de stellingen want er lijkt wat te gebeuren. Alles is rustig op bord 2 na, maar nog even terug. Want ASV4 staat 1 punt (en 2 bordpunten) op ons voor en moet tegen het al gedegradeerde Velp, die toch nog wel een pot willen winnen. Het Kasteel staat 2 punten voor en 1 bordpunt, maar moeten spelen tegen het sterke Bennekom. We zijn dus afhankelijk wat de andere teams doen, maar laten we beginnen met zelf te winnen. Van bord 1 tot 8; Fabio, Mees, Marcella, Jorick, Catheleijne, Sjoerd, Martijn en Raimond. Sjoerds voorlopig laatste partij voor de Toren want hij gaat in Enschede op de zaterdag spelen. Promotie zal voor hem een mooie afsluiting zijn. Marcella kan nog steeds topscoorder worden van de promotieklasse, ze staat 1 punt los.
Het team is goed voorbereid. Eens kijken wat een NK voor invloed heeft op de spelers. O ja, niet vergeten Sjoerd speelt met wit! Het hele team was stom verbaasd.
13:00 uur. Nog niet veel te zeggen van de stellingen. Het is hier stil en er wordt geconcentreerd gespeeld. Catheleijne komt er net achter dat ze tegen iemand speelt met een rating van boven de 2000. Gewoon winnen, dat is goed voor de rating. Ook even gekeken bij het Kasteel, maar daar valt ook niet veel van te zeggen. Nog 5 uur te gaan.
14:40 uur De tegenstander heeft hun 4 sterkste spelers op bord 5 t/m 8 gezet hopend op een punt, waarmee ze veilig zijn. MArtijn staat een stuk achter en ik ben bang dat het daar niet bij blijft. Catheleijne komt wat moeilijk te staan maar heeft zeker nog niet verloren. Fabio en Jorick gaan in de aanval en staan wel goed. Mees heeft een heel open spel daar durf ik niets van te zeggen. Het feit dat Mees er rustig bij zit zegt meer. Marcella weet nog niet dat ze al topscoorder is dus gaat ze er nog lekker tegen aan. Met de opstelling van Wageningen moeten we eigenlijk op bord 1 t/m 4 winnen.
16:00 uur Even vergeten op te slaan en er is veel gebeurd. Raimond kreeg remise aangeboden en heeft het aangenomen. Terug van de analyse geeft Martijn het op. Hij heeft het geprobeerd maar hij had niet genoeg mogelijkheden. Ondertussen staat Jorick gewonnen. Catheleijne heeft het niet kunnen houden, er zat toch teveel ervaring tegenover haar. Sjoerd heeft remise. Dat betekend dat de eerste vier borden moeten winnen. Kunnen ze dat?
!6:10 uur Jorick heeft het goede voorbeeld gegeven en zijn partij gewonnen. Fabio staat nog gelijk of nee toch niet hij heeft gewonnen. Nog twee borden te gaan waarbij ik niet durf te zeggen wie er nu beter staat.
16:45 uur Eerst zelf winnen is het motto. Nog twee borden te gaan. Alle spelers ongeveer nog 10 minuten en n0g 33n 15 zetten te doen. Tijdnoodfase? Niet de prettigste momenten als teamleider. Mees staat beter, Marcella staat beter wordt er gezegd. Ik wil ze graag geloven. ASV4 lijkt af te streven op een 4-4 gelijkspel, waar we dus niets aan hebben. Maar Bennekom heeft het idee te gan winnen van het Kasteel. Ik wil het allemal graag geloven, maar eerst zien.
17:45 uur Eerst zelf winnen. Mees en Marcella hebben beter gestaan dan nu. Helaas is het Kasteel niet meer te achterhalen. Maar ASV4 heeft het opeens toch moeilijk, maar we moeten dan wel zelf winnen en zit dat erin? Het is ook de laatste houvast voor Toren 3 die het erg moeilijk heeft om 1 punt te pakken. Het is warm. Het is spannend. Het kan nog. Het kan ook net niet.
18:30 uur Wat zo mooi had kunnen zijn zal niet gebeuren. Marcella heeft verloren en we zullen nu als vierde eindigen. Mees vecht nog voor wat hij waard is. Blijf nog altijd een leuk etentje als afsluiting van een toch mooi seizoen. Lekker bovenin meedraaien en kansen hebben, dat hadden we van te voren niet verwacht.
18:50 uur De strijd lijkt gestreden, Mees probeert nog van alles maar het wordt erg moeilijk. Marcella heeft wel een prijs, ik kijk uit naar de uitreiking. In het bolwerk van doorgewinterde heren wordt zij ls een van de weinige vrouwen de topscoorder.
16:55 uur Zondag Ja Mees wist er nog een remise uit te slepen. Dus zijn we daarna met het hele team uit eten gegaan in Velp. Helaas was de geplande Pizzeria bezig met een verbouwing. Rondvraag leverde niet echt een goed alternatief op in deze wereld stad. Maar de rondfietsende Mees en Fabio hadden wat gevonden, waarvan Raimond ons het bestaan ook al had verteld, maar wat meer werd gezien als een uitgifte punt. Aldaar aangekomen leek het een prima gelegenheid. De voortvarendheid die ik eerder die dag had gemist kwan er opeens uit. Waar kwam het bestek toch opeens vandaan. Als teamleider werd ik in het zonnetje gezet, altijd leuk. Na een heeel korte evaluatie van afgelopen seizoen hebben we afscheid genomen van Sjoerd, waarschijnlijk ook Maurice en nu het eerste niet is gedegradeerd raken we Fabio ook kwijt. Wat volgend jaar ook moge brengen dit was een goed seizoen voor dit team en we hebben er vertrouwen in dat we het vlgend seizoen weer mee gaan doen om de bovenste plaatsen.
Het was een mooie afsluiting van het seizoen, goedkoop eten en heel veel vlees, je frieten zijn op voordat je er erg in hebt ook Marcella had haar bord leeg en de ijsjes houden ze tegoed.
Ps.
Sjoerd, Raimond en Martijn toch wel vreemd dat die lussen in de grond voor de stoplichten niet overal even goed werken he.
|
E-mail adres is verplicht maar wordt niet gepubliceerd. IP adressen worden gelogd.