Stipt 20:00 uur konden we beginnen. Lelystad had ondertussen al een hele wereldreis erop zitten (bijna 1,5 uur onderweg), maar oogden toch nog fris.

t3120:50 uur

Even een rondje langs de borden. Jorick op bord 1 speelt met zwart, maar staattoch aanvallend. Hij staat een pionnetje voor, maar die kan volgens mij zo weer teruggepakt worden. Op bord 2 speelt Vincent. Zoals verwacht zijn er amper zetten gespeeld, dat wordt weer een lange partij. Catheleijne staat niet best.Een pion achter en een dubbelpion. Als dat maar goed gaat. Op bord 4 speeltIris zoals we haar de laatste tijd kennen: flink in de aanval. Ze heeft op de Koningsflank haar pion al opgespeeld naar h6. Ik zie die partij wel zitten. Bij Yassine staat het nog gelijk en Raimond heeft net als Jorick al een achterstand van ca. 15-20 minuten. Verder een afwachtende stand. Echter op de laatste 2 borden staat het er niet echt vrolijk voor. Erik staat een pion achter en Martijn een stuk.

t3221:10 uur

Martijn lijkt zijn stuk terug te kunnen winnen tegen een pion. Erik heeft zijn pionnetje achterstand weer weggewerkt. Ook Catheleijne heeft goede zaken gedaan om de dames af te ruilen. Mogelijk krijgt ze de tijd om het paard van de tegenstander in te sluiten. Iris wint. De tegenstander denkt dat hij een stuk verliest, maar die was gewoon te redden. Maakt niet uit, we hebben in ieder geval het 1e punt binnen. Bij Jorick is een dame binnengevallen. Aangezien hij nog niet gerockeerd heeft, geeft dit een enorme dreiging. Dit kan wel eens erg verkeerd gaan. Catheleijne probeert inderdaad het paard in te sluiten. Martijn heeft inderdaad zijn stuk terug, maar wel tegen 2 pionnen. Raimond is ondertussen in een Toren eindspel gekomen.

21:30 uur

Jorick heeft het heel erg moeilijk. De dame is binnengevallen op de 7e rij en de toren staat er achter. Oeps nog een mindere zet lijkt het. Zowel loper als dame worden nu aangevallen en de dame kan de loper niet blijven dekken. Dat gaat een stuk kosten! Erik staat ondertussen een pionnetje voor. Catheleijne lijkt ook een pionnetje te kunnen pakken.

22:15 uur

Opnieuw even een rondje klangs de borden. Jorick zijn dame was ingesloten en heeft hij moeten ruilen tegen een toren. Hij stond ook al een stuk tegen 2 pionnen achter. Verlies lijkt niet meer te voorkomen. Bij Vincent lijkt er iets te gaan gebeuren. Nog geen idee waar het naartoe gaat. Catheleijne is het niet gelukt het pionnetje te pakken. Yassine staat wel aardig. Raimond blijft schuiven en wacht zijn kansen af. Erik heeft druk gezet op de stelling van de tegenstander en Martijn staat 3 pionnen achter. Winst wordt nu wel heel erg lastig, maar misschien houden we het nog remise.

t3322:35 uur

Yassine plaats een paardenvork op koning en dame. De tegenstander geeft gelijk op. Martijn moet echter ook opgeven, dus staat het 2-2. Superspannend! Erik staat wel lekker. Raimond houdt het dicht en heeft kansen. Catheleijne heeft een stuk gepakt tegen 3 pionnen, maar kan misschien wat pionnen terugpakken. Vincent staat nog steeds gelijk.

23:15 uur

Raimond en Vincent hebben allebei gewonnen. Stand is 4-2. Zowel Catheleijne als Erik hebben minimaal remise, mits ze niet door hun tijd gaan (niet logisch, want ze staan beiden voor in tijd, echter zij moeten nog noteren en hun
tegenstanders niet meer. Dan zijn foutjes snel gemaakt.

23:25 uur

Erik neemt remise aan en daarmee winnen we de wedstrijd. Kan Catheleijne ook nog stunten?

23:30 uur

Ja, gelukt! Ook Catheleijne wint. Eindstand 5,5-2,5.

Circa 30 foto's van T3, T4 en T6 die speelde op 11 november op het Olympus in de externe wedstrijden zijn te zien op Picasa (klik hier).