Deze wedstrijd wordt gespeeld voor de osbo cup.

De opstelling:

Vincent Vleeming      – Cocu Struijk
Iris Roelofs               – Chris van Oosterwijk
Raimond Vastenhout – Harry Verhoef
Yassine Mouhdad      – Teun Alting

Dit lijkt mij niet de sterkste opstelling maar misschien is
dat ook wel het zelfvertrouwen van dit team.

20:00 uur.Vincent heeft zijn stukken wat beter ontwikkeld, Yassine wat minder. Bij Iris
en Raimond staat het gelijk. Hier valt nog niet veel van te zeggen.

20:40 uur.De strijd gaat nog steeds gelijk op.

22:00 uur.
Veel is er nog niet te zeggen. Toch wel Yassine is remise overeengekomen. Alle stukken van het bord en allebei evenveel pionnen, met geen mogelijkheden voor beide spelers. Iris staat al de hele tijd onder druk. De aanval houdt niet op ook al staat ze materieel voor ik weet het niet. Raimond wil wel remise aanbieden maar moet doorspelen want de uitslag ziet er nog niet goed uit. Niet dat Vincent slecht staat maar de strijd gaat bij hem gelijk op.

23:00 uur.
Iris gaat ten onder aan een doorgebroken pion. Heel jammer want ik eb toch een tijd het idee gehad dat ze ondanks de aanval toch beter stond. Vincent komt niet verder dan een remise. Yassine gaat naar huis want ze zien Raimond niet meer winnen. Een keus die je eigen;lijk niet wil maken, maar hij is nog erg jong.

23:20 uur.
Raimond komt toch als winnaar uit de strijd. Dat is erg goed, maar nu baalt iedereen ervan dat Yassine weg is. Maar de strijd gaat door. Al snel blijkt dat wij de overhand hebben. Vincent wint nadat de tegenstander zijn stuk heeft losgelaten de klok heeft ingedrukt en dan weer snel op het gewenste veld zet. Vincent claimt. Na wat weerstand legt zijn tegenstander zich daar sportief bij neer, ook gezie hij achter stond. De tegenstander van Iris kan niet tegen de tijdsdruk en geeft stuk na stuk weg, blijft doorvechten maar gaat tenonder. Raimond staat gelijk maar zit krap in zijn tijd. Zijn tegenstander doet geen aanvallende zetten meer, Raimond laat zijn koning in staan, maar ook dat mag niet helpen. En verliest. Door dat we in de reguliere partij op bord 4 remise spelen en op bord 3 gewonbnen hebben gaat Bennekom door.

Een mooie avond, maar we blijven wel achter met een katerig gevoel door de gang van zake.

Maar wat, morgen ons eigen Olympus toernooi waar we weer lekker een pot kunnen spelen.