Weer de kleinst mogelijke nederlaag 3½ - 4½.

Begonnen met een korte teambespreking. Het belang aangegeven van een rustige en degelijke opening. Zonder namen te noemen, he Erik, niets weggeven in de opening en daarna volop in de aanval, waar Kyra-Tiana weer zo blij van wordt. Dit alles onder het toeziend oog van Marion, die ook een notitieblaadje kreeg om er ook een beetje bij te horen.

Tja twee teams begeleiden is niet slim heb ik gemerkt, het lijkt niet zoveel werk maar dat valt tegen.
Vooral als het enen team al heel snel op 4-0 achter staat. Door het bespreken van de partijen en wat ondersteuning heb ik het begin bij het 4de eigenlijk grotendeels gemist. Al moet ik zeggen dat toen het bij het 9de was afgelopen het echte werk bij het 4de nog moest beginnen.

T4_1

Op alle borden was het spannend en waren de spelers aan elkaar gewaagd. Kyra-Tiana op bord 8 stond erg goed maar wist dat niet vast te houden, het ging zelfs mis. Agnes maakte een kleine beoordelingsfout, zonde van het daarvoor goede spel. Alec speelde een degelijke partij en gaf zijn tegenstander geen kansen en won vrij snel en gaf hiermee het goede voorbeeld. .
Yassine had het zwaar en kwam twee pionnen achter. Maar hoe handig hoe hij de torens van het bord kreeg en een stelling met ongelijke lopers op het bord kreeg, gewoon heel goed. Een mooie remise. Paul Glasbeek wilde wel winnen, maar moest tegen Huub Blom. Hij vond het een tactische zet om te verliezen. Er wordt getwijfeld aan de oprechtheid van deze uitlatingen maar zijn babbel blijft goed.

T4_2

De laatste drie borden daar moest het van komen. Erik deed het erg goed. Hij had in de opening niets weggegeven en zette zijn tegenstander onder druk. Het leek niet door te slaan maar na een paar  handige zetten verloor zijn tegenstander nog een pion. Een mooi pot Erik!
Bij Raimond leek het meer op vrij worstelen. Een stelling op het bord waar er van alles instond en de liefhebber van aftrek aanvallen, röntgen of penningen kon volop genieten. Niet dat hij goed stond maar de tegenstanders werden tactisch en er werd remise aangeboden, wat Raimond gelukkig aannam. Bleef bord één over. Daar speelde Iris tegen een 1900+ speler een fraaie partij. Het ging de hele tijd gelijk op en ze probeerde openingen te maken. Uiteindelijk hadden ze allebei minder dan 5 minuten over, Iris eerst. Maar de opdracht was winnen voor een uiteindelijke remise. De tegenstander had het erg moeilijk in tijdsnood en er kwamen kansen Maar helaas had Iris niet genoeg tijd om daar gebruik van te kunnen maken. Met nog maar weinig tijd op de klok verdween de laatste pion van het bord en slaakte de tegenstander een diepe zucht van opluchting.

T4_3

Net verloren van de twee ploegen met gemiddeld de hoogste rating. We hoeven dus nog nergens bang voor te zijn. Met een beetje geluk hadden we van beide ook nog een puntje kunnen snoepen.

Met dank aan Monique van Hoorn voor de foto's!