Helaas zijn alle notities die uw teamcaptain tijdens de wedstrijd maakte op de een of andere manier verdwenen in het digitale universum. Ipad was even Iprut. Dus een verslag uit den bolle kop.

1gebak
2gebak
3zusjes
4spanningmidden

We mochten aantreden tegen Schaakstad 4, een team waar we in ieder geval nog een kans hebben. Toren 4 trad compleet aan, met in hun midden de jarige Frank van Hoorn. Nogmaals gefeliciteerd knul! De zus van Frank heeft een lekkere appeltaart gebakken waar zelfs de tegenstanders een stukkie van mogen oppeuzelen.

In den beginne gebeurde er nog niet veel, wel was duidelijk dat de spelers van Schaakstad 4 niet van rokeren houden. Slechts één speler had gerokeerd. Na een half uurtje was het op de eerste vier borden nog rustig. Op de laatste vier borden had Quirine na een openingsfoutje een stuk verloren, zus Maureen had een pionneke gewonnen.

5ageertNa een uurtje was de strijd op de eerste vier borden nog niet echt losgebarsten. Geert heeft inmiddels ook een stuk moeten inleveren, Alec een kleine kwaliteit. Beiden strijden uiteraard gewoon door. Maureen nog steeds een pion voor.

Inmiddels hebben de mensen van de meesterlijke training pauze. Rik voorspelt een kleine nederlaag, een verdwaalde veenendaaler voorspelt een grote nederlaag. Quirine heeft de vlag moeten strijken; 0-1. Maureen heeft een toren moeten geven voor een loper en dreigt nu een aantal pionnen te verliezen. Catheleijne heeft het koud en de trui van haar vader aangetrokken in een toch wel benauwd klaslokaaltje.

Nu gaat het hard met de uitslagen, ook Geert en Maureen moeten de strijd staken maar Alec slaagt er knap in om zijn partij remise te houden door eeuwig schaak; 0,5-3,5. Bij Catheleijne is de strijd losgebarsten en staat haar tegenstander iets beter maar loopt echter tegen een vervelende penning aan en moet de partij opgeven. Joepie! 1,5-3,5, nog steeds kansen. Diverse remisevoorstellen wordenn afgeslagen.

5balec  5dcata  5efrank  5gmaureen

De eerste drie borden spelen nog en de tijdnoodfase breekt aan.

5fsjoerdSjoerd slaat in deze fase toe en brengt T4 weer terug in de strijd, koele kikker! 2,5-3,5. Bij Frank ging ik inmiddels van winst uit, maar een verkeerd getimede torenruil breng helaas toch remise, 3-4.

Alleen onze kopman Bart is nog bezig, hij speelt al een tijdje met minder dan een minuut op de klok. Bart denkt er zelf anders over maar hij speelde een goede partij en slaagde erin om een stelling te bereiken met ieder één toren maar Bart met twee verbonden vrijpionnetjes meer. Helaas heeft de koning van de tegenstander geen velden meer en kon er met de toren continu schaak gegeven worden, dolle toren dus. Bart moest berusten in een remise en was een tijdje niet aanspreekbaar...3,5-4,5

6driebezig
7alleenbart

Aldus een strijd waarin de kansen op het einde op en neer vlogen en waarbij wij helaas toch aan het verkeerde eind trokken.

De Toren Arnhem 4 j                            - Schaakstad 4                                          3½ - 4½
1.Onzen van,B.T.(Bart)           7495939  - Bohemen van,C.(Cees)           5966356    ½  - ½
2.Willigen van,S.W.(Sjoerd)     7976892  - Nieuwendijk van de,M.(Marco) 7390328     1  - 0
3.Hoorn van,F.(Frank)             8446867  - Arts,F.B.W.(Ferdi)                   7384564     ½  - ½