Afgelopen vrijdag mochten we afreizen naar Elburg waar SV Caissa op ons zat te wachten. Zij waren zo aardig om op vrijdagavond, niet hun normale avond, een zaaltje te huren waar we onze wedstrijd konden afwerken. Catheleijne was afwezig wegens een aanstaande toetsweek, dus uw captain mocht ook achter een bord plaatsnemen.

Daarom een kort verslag, want zelf spelen en alle borden in de gaten houden is niet te doen.
b1b2b7
b8Bart, op bord 1, had een pittige tegenstander. Desalniettemin kwam hij beter uit de opening maar produceerde toen een grafzet. Toch wist hij de partij naar een remise te brengen, well done!.
Sjoerd kam terecht in een ongelukkige stelling en stond er niet zo best voor. Door een schwindle kon hij echter ook de partij afsluiten met een remise.
Quirine speelde naar eigen zeggen een 'k-partij', ze maakte een verkeerde ruil en kon opgeven.
Maureen heeft net zoals altijd een partij waarbij er heel lang geen stuk van het bord gaat. Langzaamaan komt ze in een slechtere stelling maar met een goede truc en won ze de dame, haar tegenstander gaf direct op. Way to go!
b3Frank speelde een enorm goede partij. Hij moest zich door een vreemde opening van de tegenstander worstelen maar leidde deze vakkundig naar een overwinning
Geert koos de aanval ten koste van een stuk, ondanks verwoede pogingen moest hij uiteindelijk de vlag strijken.
Alec speelde goed, misschien omdat hij dezelfde schoenen aan had die Maureeen ook heeft. Na een offer van zijn tegenstander kreeg deze enorm actief spel wat uitmondde in een aanval die Alec helaas niet kon weerstaan.
Uw teamcaptain tenslotte, invaller op bordje 4, speelde een KI waarbij de opening voor de verandering eens goed ging. In het middenspel ging het langzaamaan wat achteruit, in tijdnood van beide spelers wist ik echter een matnetje te maken waardoor de tegenstander niets anders kon doen dan opgeven.
Zo werd de 4-4 een feit en is ons eerste puntje binnen. We moeten nog twee zwakkere tegenstanders krijgen, dus wie weet kunnen we degradatie nog voorkomen ondanks het feit dat we qua rating verreweg het minste team zijn!
b6b5b4
  Caïssa 1