Afgelopen vrijdag, 5 april, mocht Toren 4j naar Zwolle voor de gezamenlijke slotronde van de 1e klasso OSBO. Helaas tegelijk met de laatste ronde van T7T, maar daar is gelukkig een oplossing voor gevonden.

20130405_t4Een paar uur voor vertrek brak er nog enige paniek uit bij uw teamcaptain want kopspeler en chauffeur Bart van Onzen (ook wel bekend als 'broer') was ziek geworden. Beterschap Bart! Na enig heen-en-weer gebel werd uiteindelijk moeder Naber bereid gevonden om te rijden, dank dank.

Aangezien Catheleijne wegens een toetsweek ook niet van de partij was moest er ook nog een invaller gevonden worden en ook dit is gelukt, in de persoon van Bart Borm, speler van T6.

Aangekomen in Zwolle werd ook meteen duidelijk waarom Zwolle wel een slotronde wilde organiseren, de barprijzen waren behoorlijk fors ;-). Afijn om iets over acht begonnen alle wedstrijden. Ondanks het feit dat T4j al gedegradeerd was beloofde het toch een spannende slotronde te worden, want welk team degradeert er mee en wie wordt er kampioen? T4j mocht spelen tegen Meppel 2, die een overwinning nodig hadden om zeker te zijn van lijfsbehoud.

20130405_b1220130405_b34

Aangezien ik zelf ook moest spelen kan ik niet veel vertellen van de partijen. Ikzelf had me op bord 1 neergeplant, als vervanger van Bart, en scoorde een nette remise in een gesloten sici. Sjoerd bouwde zijn partij rustig op en richtte langzaamaan al zijn stukken de koning van de tegenstander, en won dus ook. Frank speelde een prachtige aanvalspartij en mocht ook het punt opstrijken. Alec speelde een degelijke partij en scoorde ook een nette remise. Maureen en Quirine hielden het lang vol maar moesten uiteindelijk de vlag strijken. Bij Geert ging er in de opening iets mis en moest berusten in een verlies. Tussenstand dus 3-4 in het voordeel van Meppel 2.

20130405_b5620130405_b78

De held van de avond was Bart Borm, hij speelde op bord 8 tegen een jeugdspeler en ook invaller voor Meppel 2. Zijn partij duurde het langst maar hij wist wel een pionneneindspel naar zich toe te trekken! Zeer goed gedaan, en dus een eindresultaat van 4-4. Het tweede matchpuntje voor T4. Aangezien de OSBO-site nog niet is bijgewerkt met onze slotronde kan ik het niet controleren maar ik denk dat met deze uitslag Meppel 2 ook gedegradeerd is.

We zijn gedegradeerd maar we hebben een heel leuk seizoen gehad met een leuk team. Dank aan alle ouders die gereden hebben naar de uitwedstrijden. Met name pa en ma van Hoorn, zij hebben alle uitwedstrijden gereden! Hulde. Ook hulde aan Bart want we hebben vele uren, in de nachtelijke uurtjes, in de auto gezeten om iedereen netjes thuis af te leveren.

1.
Vliek,D.W.(Dick)