Voorpagina Toren Teams Toren 5 Rokade - Toren 5 5 -3
Rokade - Toren 5 5 -3 Afdrukken E-mailadres
Geschreven door Erik op vrijdag 15 oktober 2010 10:01

We zijn begonnen met vier invallers, welkom Fred, Thijs Rolf en Cor. Jan Willem is er niet bij. Hoe gaan we het zonder hem doen? We spelen 1:45 uur p.p.p.p.. De tegenstanders zien er niet erg jong uit, het heeft dan ook te maken met de sluitingstijd van de locatie.

Maar we worden bedient, toch wel leuk bij Rokade. Wat opvalt is dat Thijs en Vincent hier goed bekend zijn. We zijn een uur verder en Thijs is er al af. Een fout in de opening waardoor hij een kwaliteit verloor en er veel dreiging kwam deed hem opgeven. Verder is er nog niet veel te zeggen van de overige borden. Weer een halfuur verder Bij Vincent en Erik staan alle stukken er nog op en beide hebben een remise aanbod gekregen. Bij Carl en Cor gaat het wat sneller maar veel valt er nog niet van te zeggen. Behalve dat Tom op heeft gegeven. Hij slaat verkeerd terug en zijn tegenstander wint twee pionnen, helaas. Het ziet er niet goed uit. Cor staat slecht. Carl en Erik staan onder druk. Rolf en Fred staan gelijk en Vincent heeft remise aangenomen. Cor heeft het niet kunnen redden en het ziet er nu niet meer zo fijn uit 3½ - ½ achter is niet zo’n goed uitgangspunt.
Eindelijk een lichtpuntje, Fred heeft de druk wat opgevoerd en zijn tegenstander gaat ten onder.

Helaas heeft Rolf remise gespeeld. Zowel Carl als ik krijgen remise aangeboden. Carl heeft een lastig eindspel en ik sta een kwaliteit achter, maar de tegenstander heeft nog maar 2 minuten op de klok. We moeten doorspelen, maar ik speel te snel en sta hopeloos.

Carl speelt remise en daarmee hebben we verloren. Mijn tegenstander neemt remise aan, gezien de tijdsdruk. De 5-3 staat op het bord.

Plaats reactie

Uw reactie wordt meteen gepubliceerd, ongepaste reacties worden verwijderd.
E-mail adres is verplicht maar wordt niet gepubliceerd. IP adressen worden gelogd.

Beveiligingscode
Vernieuwen