Voorpagina Toren Teams Toren 6 De Toren Arnhem 6 verliest bekerwedstrijd van ASV 6!
De Toren Arnhem 6 verliest bekerwedstrijd van ASV 6! Afdrukken E-mailadres
Geschreven door Eric Roelofs op dinsdag 07 december 2010 19:25

Gisteren was onze bekerwedstrijd tegen ASV 6 voor de OSBO cup. We hadden wat goed te maken tegen ASV , want kort geleden verloren we voor de externe competitie al van ASV 6.

Het was kort dag om te regelen, maar we hoefden maar 4 teamleden op te stellen. Arie wilde niet (weer, grapje Arie) verliezen van Marco Braam, dus ik nam zijn plek in. Ik kwam goed uit de opening, zette in op pion h6  maar in een vlaag van verstandsverbijstering speelde ik  achteruit in plaats van door te gaan met mijn aanval. Marco strafte mij keihard af en ik verloor kort hierna mijn Loper op e3. Toen was het eigenlijk al hopeloos om door te spelen, maar goed, je probeert er nog wat van te maken. Marco speelde echter vakkundig door en op zet 27 heb ik maar, noodgedwongen, opgegeven. Alweer een goed begin slecht afgemaakt, verloren en 0-1 achter.

Gelukkig had Carlos gisteren wel zijn avond. Hij vlamde vanaf het begin, profiteerde wel van enkele misstapjes van zijn tegenstander (Dame en Loper afruilen had hij beter niet kunnen doen, tegenstander kwam een Toren tegen Paard achter staan en een latere foutieve move bood Carlos de mogelijkheid  Paard en Toren van zijn tegenstander aan te vallen). Carlos, goed gepresteerd! Carlos maakte mijn misstap weer goed. Stand 1-1.

Ron kreeg dezelfde tegenstander voor de kiezen als in de externe competitie, dus de heren "kenden" elkaar al enigszins. Na diverse afgeruilde stukken was het eindspel een Koning+Loper+4 pionnen voor Ron's tegenstander en een Koning+Paard+4 pionnen voor Ron. Hierna volgde een aanbod voor remise. Gezien de stelling van Stephan ging Ron gelukkig even door.  Uiteindelijk bleef Ron zitten met een Paard+2 centrumpionnen en zijn tegenstander een Loper+een centrumpion+een randpion. Omstanders zagen toch de beste mogelijkheden voor Ron, maar beide heren kwamen even later toch remise overeen. Stand 1,5-1,5.

Het kwam nu op Stephan aan. Stephan was door een lange werkdag al aardig vermoeid en verspeelde in het begin van de wedstrijd helaas ook een Loper. Ondanks de flinke voorsprong in tijd was het ook voor Stephan een kwestie van recapituleren op termijn. Ook zonder Dame bleef Stephan doorvechten. Een goede mentaliteit, maar dit redde hem niet. Ook zijn tegenstander speelde de partij vakkundig uit en Stephan moest ook opgeven. Jammer!

Resultaat: verloren met 1,5 - 2,5.

ASV 6 liet op bord 3 wat liggen, wij weer op de borden 2 en 4. Per saldo de verklaring voor het verlies van de bekerwedstrijd.

Huilen, even niet slapen, vallen, opstaan en weer doorgaan!

Plaats reactie

Uw reactie wordt meteen gepubliceerd, ongepaste reacties worden verwijderd.
E-mail adres is verplicht maar wordt niet gepubliceerd. IP adressen worden gelogd.

Beveiligingscode
Vernieuwen