| TOREN 7 IN EIGEN HUIS VERLOREN VAN ASV 8 |
|
|
| Geschreven door Carlos Preuter op woensdag 24 november 2010 20:58 |
|
Bijna 2 weken terug is het alweer dat T7 thuis haar partij mocht spelen tegen de stadsgenoten van ASV team 8. Helaas wisten we niet te winnen. Verlies is nooit leuk evenzo een bericht erover typen. Helaas konden een aantal vaste leden van de T7 niet spelen: Quirine Naber, Thomas Mons en Ian Kock. Gelukkig hadden we sterke vervangers: Mikan Simonis, Bart Borm en Donato Cattaini. Nu kan ik een lang stuk typen over hoe de wedstrijd was verlopen als de basisspelers aanwezig waren geweest of als we een andere opstelling hadden opgezet. Dit alles is niet relevant. De tegenpartij was sterker en dat zullen we maar moeten accepteren. Nu genoeg gekletst over de betere ASV´ers, terug naar onze eigen spelers: Bord 1Saifundin Ayyoubi - Noah Goldsmid 1-0 Noah speelde een goede partij. Strijd ging gelijk op. Noah stond hier en daar positioneel beter; echter zijn tegenstander wist het net iets beter af te maken en na een flinke strijd verloor Noah. Beide spelers zorgden voor een evenwichtige partij die pas in de eindfase beslist werd.
Bord 2 Frank van Hoorn (Staand) - no 1-0 Frank had er zin in vanavond. Wilde graag zijn training in praktijk brengen. Helaas was zijn tegenstander niet komen opdagen. Ook helaas werd pas tijdens de wedstrijd bekend dat de speler helemaal niet zou aantreden, anders was er op dit punt wel een bordwisseling geweest aan onze kant. Maar ook dit zij zo. Het maakte het allemaal niet gelukkiger. Wel leverde het een punt op. Onze enige punt, maar of we hier gelukkig mee moeten zijn……. Ik denk het niet. Waar we wel veel aan hadden was dat Frank de overige teamleden bleef aanmoedigen en interesse bleef houden voor hun partijen… netjes!
Mikan en Zekria hadden `haast`. Het leek wel een snelschaakpartij zoals beiden vlug speelden. Voordat ik er erg in had was de partij al in zijn eindspel. Mikan stond achter, waar het ontstaan was heb ik niet kunnen volgen, maar Mikan was als eerste klaar met helaas een 0 voor ons. Het was snel spel, misschien hier en daar een blunder… Maar dat zullen de beide spelers evengoed hebben gemaakt. We gaan het niet over `als dit of dat` hebben zoals ik al noemde. We moeten ons verlies eervol aanvaarden en niemand iets verwijten. Mikan bedankt voor je inzet om in te vallen voor ons team.
Bord 4 Geert van Hoorn – Hendrik van Buren0-1 Het jonge talent van T7 liet ook vanavond weer zien dat het met hem helemaal goed gaat komen. Geert speelde een goede partij. Enige ongelukkige was op een bepaald moment zijn tegenstander een stuk ruilde, waarbij Geert zijn eigen stuk pas een zet of 4 later kon terug veroveren. Dit was nog iets teveel gevraagd. Maar ook de betere schaker ziet zoiets nog wel eens over het hoofd. Met een stuk achter ging Geert nog dapper door, maar ten einde de partij werd er wel sportief opgegeven.
evenzo als Donato Cattani ( onderste foto) op bord 6 tegen Peter van Deursen. Beide spelers ook ingezet om geen lege borden aan te bieden. Een vol team is ook veel gezelliger. Twee sterke jeugdspelers die het beide niet erg vonden om op bord 5 en 6 te spelen. Sterker nog zij wilde graag spelen op deze borden.
Maar deze twee spelers namen de tijd. Iedere zet werd weloverwogen gespeeld en al was er maar een zet mogelijk dan nog werd er gecontroleerd of het inderdaad de juiste was. Ik kan hier zelfs van leren. De partijen waren echt om van te genieten. Toch nog iets moois te midden van een nederlaag. Grote Nederlaag kan ik het niet noemen want het was wel jeugd tegen senioren. De jeugd schiet vooruit en ook het team schiet vooruit. Van een nederlaag worden we niet koud en gaan strijdlustig op naar de volgende match… Een match uit in eigen huis tegen SMB 5 momenteel 3de geplaatst en afgelopen seizoen tweede. De wedstrijd vindt plaats op vr 10 december 2010 met hopelijk weer ons volledig basisteam; Iedereen aanwezig. Mocht iemand toch verhinderd zijn weten we wie ons kan ondersteunen. Wederom weer alle kijkende ouders, verzorgers en alle andere kijkende bedankt voor uw aanwezigheid en aanmoediging. Altijd fijn als de kinderen veel supporters en aanmoediging hebben. Verder ook bedankt allen die de organisatie van de avond mede mogelijk maakten. Teamcaptain T7 Carlos Preuter
Alle Foto’s: Monique v. Hoorn
Partij analyses bevinden zich in de partijen! |
E-mail adres is verplicht maar wordt niet gepubliceerd. IP adressen worden gelogd.