| De Toren Arnhem 7 (T7) wint zwaarbevochten match! |
|
|
| Geschreven door Eric Roelofs op donderdag 08 december 2011 21:12 |
|
Alweer onze derde match van het nieuwe seizoen 2011-2012. Ons team had Arthur als vervanger van Dick. Normaal beginnen we om 20.00 uur, maar we moesten er eigenlijk om 19.45 uur al zijn. Maar ja, geen uitnodiging van SMB Onze tegenstander SMB 4 stond na 2 wedstrijden in de middenmoot en had 2 sterke schakers op de borden 1 & 2. De uiteindelijke uitslag doet vermoeden dat het een makkie was voor ons team. Maar niets is minder waar. Elk gewonnen bordpunt is zwaarbevochten geweest. Onze Arie was het eerst gereed met zijn partij. Eindelijk zijn eerste volle bordpunt binnen. Klasse gedaan Arie. Lang zag het er naar uit dat Arie het niet zou gaan redden, maar na het afruilen van diverse stukken had Arie 2 sterke Lopers tegen een Toren van zijn tegenstander. Pionnen van Arie's tegenstander kregen geen gelegenheid om te promoveren en Arie´s tegenstander was helemaal verbouwereerd toen hij zijn Toren in de schuine lijn met zijn Koning zette. Arie kon schaak geven en zo de Toren winnen. Na enkele momenten van ongeloof gaf Arie's tegenstander op. Stephan was als tweede met zijn partij klaar. Stephan speelde goed aanvallend en voordat ik in de gaten had was het 0-2 voor ons. Zelf stond ik lange tijd een Loper tegen een pion voor, maar om de partij open te breken en een remise te voorkomen moest ik mijn Loper teruggeven voor een pion. Toen was het een gelijke Loper, beiden een Toren en een aantal pionnen. Door op enig moment 2 stukken tegelijk onder vuur te nemen gaf mijn tegenstander op. En zo stonden we 0-3 voor. Dan onze Rolf. Afgelopen maandagavond volgens eigen zeggen al een Dame weggegeven. En zo waar, het gebeurde afgelopen dinsdagavond weer. Dat is natuurlijk flink balen voor Rolf. Shit happens en volgende week tegen Velp voor de OSBO CUP kun je het weer helemaal recht zetten. Ook Cor speelde weer een sterke wedstrijd. Hij moest tegen een lastige tegenstander die hij wel kende en Cor's tegenstander speelde sterker dan zijn rating zou vermoeden. Cor stond op enig moment 3 stukken achter, maar door fantastisch spel en veel gedwongen zetten, kreeg Cor zijn tegenstander uiteindelijk op de knieën. Stand 1-4 en de matchwinst dus al binnen. Omdat Dick wegens privé omstandigheden niet kon spelen, hadden we een andere sterke troef achter de handen. En wel in de persoon van Arthur. Zijn tegenstander was de lastigste schaaktegenstander die je als teamlid maar kon treffen. Lang stonden er aan beide kanten nog veel stukken op de borden, maar plots, door de tijdsdruk, ging het heel snel. Arthur had minder tijd dan zijn tegenstander en kreeg, toen ik in de laatste 5 minuten voor hem ging noteren, toegeworpen "je mag nu niet meer op je notitieblaadje kijken". Vind ik wel even bijzonder om te melden, want dit had ik nog nooit meegemaakt. Maar goed, in het heetst van de strijd kan van alles gebeuren. Arthur had uiteindelijk nog iets meer dan 1 minuut op de klok en zijn tegenstander 3 minuten. Arthur bleef echter het meest koelbloedig en wist de partij in zijn voordeel te beslissen. Heel knap gedaan Arthur, want de overwinning kreeg je echt niet cadeau. Eindstand 1-5. SMB 4 - De Toren Arnhem 7->UITSLAGEN EN RATINGS: 1. Geurt Gijssen 1836 - Arthur Ornée 1618 0-1 2. Henny Goverde 1644 - Rolf Hendriks 1598 1-0 3. Evert Niessen 1525 - Stephan Antonijevic 1537 0-1 4. Frans Drummen 1383 - Cor Lindeman 1516 0-1 5. Peter Groenewald 1522 - Arie Schouten 1508 0-1 6. Henk Brouwer 1460 - Eric Roelofs 1508 0-1 Tot de volgende match. Groet, Eric Roelofs teamcaptain T7
Wedstrijdverslag op de site van SMB |
Reacties
ps. Ik ben voor N.E.C maar niet voor S....
RSS lijst met reacties op dit artikel