Op Vrijdag 15 Juli is er om 10:00 uur op het Winkelcentrum de Schuytgraaf de eerste openbare schaaktafel van Arnhem geopend door de wethouder van Sport de heer Bob Roelofs.

De openingspartij werd gespeeld door de Wethouder Bob Roelofs en Fred Schonis de Voorzitter en de Schaakvereniging De Toren.

Zij zijn enthousiaste schaakliefhebbers en zij wilden hun enthousiasme voor dit eeuwenoude bordspel delen met de buurt.

Schaken is razend populair, ook bij de jongere leeftijden. Het leuke is dat het door jong en oud gespeeld kan worden en dat het verbindt.
Het brengt mensen van verschillende leeftijden en culturen bij elkaar, spelers communiceren via de taal van het schaakspel.Foto Opening schaaktafel Arnhem Zuid

Iedereen kan plaatsnemen aan de tafel, met vaste zitplaatsen, ook is er plaats voor de rolstoelgebruiker. Je kunt je eigen schaakstukken meenemen, maar het is ook mogelijk om ze ter plekke te lenen, bij de ijssalon Gusto. Er is speciaal voor deze plek gekozen omdat het een buitenruimte is waar veel mensen van verschillende leeftijden samenkomen en langslopen, ze worden nu uitgenodigd om er een potje te spelen. Schaken is een sociaal en uitdagend spel, waarbij je je hersenen activeert.

“Deze openbare schaaktafel nodigt uit tot samenkomen en bezig te zijn met je hoofd, terwijl je lekker in de buitenlucht zit. Het is een toegankelijke sport die iedereen kan leren. Wij hopen dat er veel gebruik gemaakt wordt van de tafel en dat het mensen samenbrengt”. Dus wil je een potje schaken, daag dan iemand uit! Je kunt voor meer informatie contact opnemen via de site  www.schaakverenigingdetoren.nl

Locatie schaaktafel WC Schuytgraaf tegenover ijssalon Gusto.